We helpen u graag op weg

Hoe krijg ik toegang tot een online voorstelling? En hoe kan ik deze thuis bekijken? We hebben veelgestelde vragen en antwoorden voor u op een rij gezet.

Inloggen en registreren

Kan ik een online voorstelling bekijken zonder account?

Voor de meeste voorstellingen heeft u een account nodig, zodat wij u toegang kunnen geven tot de voorstelling. Een aantal (delen van) voorstellingen zijn gratis te zien via ons Youtube-kanaal.

Waar vind ik alle online voorstellingen?

U vindt onze online voorstellingen op operaballet.nl/online.

Hoelang van tevoren kan ik inloggen bij een livestream?

Een uur voordat de voorstelling begint gaan onze digitale deuren open.

Vanaf wanneer is mijn online voorstelling beschikbaar?

Kijk op operaballet.nl/online. Onder de desbetreffende online voorstelling staat vermeld vanaf wanneer deze beschikbaar is.

Hoelang blijft een online voorstelling voor mij beschikbaar?

De beschikbaarheid van de voorstellingen hangt af van het type voorstelling. Ga na de voorstelling die u wil zien een 'livestream' of een 'video on demand' is.

Livestream: Vanaf het moment dat de livestream wordt uitgezonden tot en met de eindtijd heeft u toegang.

Video on demand: Vanaf de aankoop van de online voorstelling heeft u toegang tot en met de einddatum die vermeld is op de videopagina.

Kan ik mijn ticket voor de online voorstelling delen met anderen?

Nee, uw ticket is persoonlijk. De toegangslink voor de stream is gekoppeld aan het account waarmee u hebt ingelogd en is dus niet overdraagbaar naar anderen.

Kan ik de online voorstelling aan iemand cadeau doen?

Dit is helaas (nog) niet mogelijk. U heeft namelijk alleen via uw persoonlijk aangemaakte account toegang tot de online voorstelling.

Ik kan niet inloggen met mijn account?

Vanaf 22 maart hebben wij een nieuw systeem, hierdoor is uw oude wachtwoord niet meer werkzaam. U kunt inloggen met uw emailadres en de toegangslink.

Eventueel kunt u in uw account een nieuw wachtwoord instellen.

Kan mijn ticket thuisgestuurd worden?

Op dit moment hebben we alleen alleen e-tickets beschikbaar.

Hoe kan ik de online voorstelling bekijken waarvoor ik al een ticket heb?

Er zijn twee manieren waarop u toegang kunt krijgen tot de door de voorstelling, nadat u een ticket heeft gekocht.

  • In uw account kunt u via 'Mijn agenda' de overzichtspagina openen van de voorstellingen die u heeft gekocht. Per voorstelling staat er een knop 'Bekijk stream'.
  • U kunt de online voorstelling ook bekijken via de link 'Bekijk stream' in de bevestigingsmail die u na de aankoop heeft ontvangen.

Betalen en vouchers

Mijn actiecode wordt niet geaccepteerd. Wat nu?

Controleer of u de code juist heeft ingevoerd of kopieer deze rechtstreeks vanuit de e-mail/vanaf de webpagina. De actiecodes zijn hoofdlettergevoelig

Welke betaalmethoden zijn beschikbaar?

U kunt betalen met iDeal of Creditcard. Ook kunt u gebruik maken van een Podium cadeaukaart of een NO&B Cadeaukaart.

Kijken via uw televisie

Hoe kan ik de voorstelling op mijn televisie bekijken?

U kunt de voorstelling als volgt op de volgende manieren op uw televisie bekijken:

  • Indien u de voorstelling afspeelt op een apparaat met een HDMI-uitgang kunt u dit apparaat met behulp van een HDMI-kabel aansluiten op uw televisie en zo de voorstelling op uw televisie afspelen. 
  • U kunt de voorstelling ook op uw televisie bekijken met behulp van een streamingapparaat. De meestgebruikte streamingapparaten zijn Apple TV en Google Chromecast.

Meer informatie over streamingapparaten:
Heeft u een Apple TV? Meer informatie vindt u op https://support.apple.com/nl-nl/HT207254
Heeft u een Chromecast? Meer informatie vindt u op https://support.google.com/chromecast

Heeft u hulp nodig bij het streamen via uw televisie? Raadpleeg onze Technical Support.

Het streamicoon verschijnt niet in beeld. Wat nu?
  • Maakt u gebruik van Google Chromecast, open www.operaballet.nl/online dan in de browser Google Chrome.
  • Maakt u gebruik van Apple TV, open www.operaballet.nl/online dan in de browser Safari.
  • Zorg dat zowel uw laptop/telefoon waarop u de stream afspeelt, alsmede uw streamingapparaat, zijn verbonden met dezelfde wifiverbinding.

Meer vragen over streaming via uw televisie? Raadpleeg onze Technical Support.

Tijdens het kijken

De online voorstelling hapert. Wat nu?

Dit kan dit verschillende oorzaken hebben, de meest voorkomende oorzaak is een trage internetverbinding.

Enkele tips:

  • Stel een lagere videokwaliteit in. Klik hiervoor op het tandwieltje rechtsonder in beeld. Klik op Videokwaliteit. Klik op 360p.
  • Zorg ervoor dat uw laptop/telefoon waar u de online voorstelling op afspeelt én uw streamingapparaat zijn verbonden met dezelfde wifiverbinding.
  • Maakt u gebruik van Google Chromecast? Open de voorstelling in de browser Google Chrome.
  • Maakt u gebruik van Apple TV? Open de voorstelling in de browser Safari.
  • Controleer uw internetverbinding. U kunt hier een snelheidstest uitvoeren. Sommige verbindingen zijn helaas te traag om video’s met hoge kwaliteit af te spelen zonder buffering. Als u bijvoorbeeld wilt streamen in HD-kwaliteit, bevelen we een snelheid van ten minste 5 Mbps aan. Is uw verbinding trager is dan 5Mbps, dan is uw verbindingssnelheid mogelijk te traag om de video te streamen.
Hoe zet ik de ondertiteling bij de opera aan?

Klik op het tandwieltje rechtsonderin beeld. Hier kunt u, indien beschikbaar, de ondertiteling aanklikken. 

Kan ik de online voorstelling kijken op een ander apparaat dan waarmee ik de stream heb aangeschaft?

Ja, u kunt de online voorstelling op ieder gewenst apparaat bekijken, zolang u bent ingelogd met het account waarmee de online voorstelling is gekocht. U kunt de online voorstelling bijvoorbeeld kopen met uw telefoon en vervolgens kijken op uw tablet of laptop.

Kan ik de online voorstelling pauzeren en later verder kijken?

Voorstellingen die via Youtube beschikbaar zijn, kunt u gemakkelijk pauzeren en later verder kijken. Dat geldt ook voor Online voorstellingen die langere tijd beschikbaar zijn (video on demand). Livestreams zijn niet voor langere tijd beschikbaar en kunt u niet pauzeren om deze later verder te kijken.

Staat uw vraag er niet tussen?

Neem gerust contact met ons op via [email protected] of bel 020 5518 044. De kassa is bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 12:00 tot 18:00 uur en zaterdag van 12.00 tot 15.00 uur. Op zon- en feestdagen is de kassa gesloten. Op zon- en feestdagen zijn wij niet in de gelegenheid om vragen te beantwoorden. Momenten waarop er een livestream wordt uitgezonden, is de kassa langer open. 

Indien u problemen ondervindt tijdens het streamen, adviseren wij u de stream te starten in een andere browser.