Eten en drinken

Bars tijdens inloop en pauzes
Bij de bars in de foyer van de Grote Zaal kun je terecht voor koffie- en theespecialiteiten, biologische sapjes en verschillende versnaperingen. 

Theatercafé
Wanneer er alleen een voorstelling is in Studio Boekman gaat de hoofdingang één uur voor aanvang open; je kunt dan voorafgaand en na afloop van de voorstelling het Theatercafé bezoeken.

Pin-only
In het theater hanteren we een pin-only beleid, zo kunnen we je sneller en veiliger van dienst zijn. Bij de bar, de winkel en de kassa kun je contactloos betalen of pinnen.

Vooraf eten en drinken bestellen

Geen wachtrij! Jouw drankjes en etenswaren staan al klaar.
Je kunt thuis, vanaf je werk of onderweg alvast je eten en drinken voor bij de voorstelling bestellen. Wij zorgen dan dat in de pauzes de door jou bestelde producten klaar staan bij de door jou opgegeven bar. Je hoeft dan niet meer in de rij te staan. Vooraf bestellen kan bij avondvoorstellingen tot 5 uur voor het begin van de voorstelling; bij matinee voorstellingen tot 22.00 uur op de avond voorafgaand aan die van de voorstelling. Online bestellen kan via onderstaande link:

Let op! Om vooraf eten en drinken te bestellen moet je een apart account aanmaken. Dit kan niet met je operaballet.nl account. Het is niet mogelijk om vooraf eten en drinken te bestellen voor de voorstellingen in Studio Boekman.

Veelgestelde vragen vooraf eten en drinken bestellen

Hoe kan ik producten online van tevoren bestellen?
Je kunt producten online bestellen via onderstaande link.

Het is niet mogelijk producten telefonisch via de klantenservice te bestellen.

Tot wanneer kan ik bestellen?
Bij avondvoorstellingen kun je tot 5 uur voor aanvang op de dag van de voorstelling bestellen. Bij matineevoorstellingen kun je tot 22:00 uur op de dag voorafgaand aan de voorstelling bestellen.

Assortiment
Het online assortiment komt grotendeels overeen met de producten die je tijdens de voorstelling kunt kopen. Het kan echter voorkomen dat bepaalde producten niet voorradig zijn op een specifieke dag. In dat geval worden deze niet weergegeven in de app of online.

Hoe lang van tevoren kan ik online bestellen?
Je kunt vanaf 3 maanden voor de voorstelling online bestellen.

Waar en hoe staan mijn bestelde producten klaar?
Je kunt ervoor kiezen om je bestelling klaar te laten zetten op zaalniveau (middelste bar), op het 1e balkon of op het 2e balkon. Tijdens het bestelproces geef je aan op welk niveau je jouw plaatsen hebt gereserveerd. 

De bestelde producten staan klaar op de tafel rechts naast de middelste bar op zaalniveau en op het 1e en 2e balkon op de tafel rechts naast de bar. Ze zijn voorzien van jouw naam.

Voor welke tijdsintervallen tijdens de voorstelling kan ik bestellen?
Je kunt je bestelling laten klaarzetten voor de 1e of 2e pauze (indien aanwezig). Het is niet mogelijk om producten voor aanvang of na afloop van de voorstelling klaar te laten zetten. 

Aan het einde van het bestelproces, vlak voor het betalen, kies je voor de 1e pauze of – indien er twee pauzes zijn – de 1e of 2e pauze.

Account aanmaken en inloggen
Bij je eerste bestelling maak je eenmalig een account aan. Deze inloggegevens kun je daarna gebruiken voor volgende online bestellingen van eten en drinken of het bestellen van een tafelarrangement. Let op: Dit account is niet hetzelfde als het account waarmee je tickets bestelt.

Kan ik een bestelling wijzigen? Kan ik, nadat ik betaald heb, nog producten toevoegen, ruilen of mijn bestelling verplaatsen naar een andere dag?
Nee, dat is niet mogelijk, omdat het bedrag al is afgeschreven. Je kunt wel annuleren en vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen.

Hoe kan ik een online bestelling van etenswaren en dranken annuleren?
Je kunt je bestelling tot uiterlijk 24 uur voor aanvang van de voorstelling annuleren. Annuleren binnen deze 24 uur is niet mogelijk. 

Om te annuleren, stuur je een e-mail naar bestellingen@operaballet.nl met je bestelnummer, naam, besteldatum en telefoonnummer. Wij verwerken de annulering en storten het bedrag terug. Dit kan tot 7 werkdagen duren. 

Wil je slechts een deel van je bestelling annuleren? Dan moet je eerst de volledige bestelling annuleren en vervolgens het deel dat je wél wilt opnieuw bestellen.

Ik weet niet meer precies wat of voor welke voorstelling ik besteld heb?
Enkele minuten na je bestelling ontvang je een bevestigingsmail op het door jou opgegeven e-mailadres. Hierin staan de bestelde producten, de locatie waar je ze kunt ophalen, de datum en het tijdstip. 

Zie je de bevestiging niet? Controleer dan je spam- of junkfolder.

Contact: vragen en opmerkingen
Heb je vragen of opmerkingen? Stuur een e-mail naar bestellingen@operaballet.nl. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op. Let op: Voor vragen over vooraf bestellen kun je niet terecht bij de klantenservice of de receptie.

NIEUW: Tafelarrangement

Een eigen statafel voor jou en je gezelschap, inclusief drankje en kleine versnapering, in een gereserveerd gedeelte van de foyer
Met een tafelarrangement geniet je van een drankje naar keuze met een kleine versnapering van olijven en nootjes, aan een eigen statafel in een gereserveerd gedeelte van de foyer op zaalniveau. Dit kan zowel voor aanvang als tijdens de pauze. Een tafelarrangement bestellen kan bij avondvoorstellingen tot 5 uur voor het begin van de voorstelling; bij matineevoorstellingen tot 22.00 uur op de avond voorafgaand aan die van de voorstelling. Bestellen kan via onderstaande link:

Let op! Om een tafelarrangement te bestellen moet je een apart account aanmaken. Dit kan niet met je operaballet.nl account. Het is niet mogelijk om een tafelarrangement te bestellen voor de voorstellingen in Studio Boekman.

Veelgestelde vragen tafelarrangement

Hoe kan ik een tafelarrangement bestellen?
Je kunt een tafelarrangement bestellen via onderstaande link.

Voor elke persoon in je gezelschap bestel je een tafelarrangement en kies je direct het drankje. Daarnaast is het mogelijk om etenswaren bij te bestellen.

Het is niet mogelijk een tafelarrangement telefonisch via de klantenservice te bestellen.

Tot wanneer kan ik bestellen?
Bij avondvoorstellingen kun je tot 5 uur voor aanvang op de dag van de voorstelling bestellen. Bij matineevoorstellingen kun je tot 22:00 uur op de dag voorafgaand aan de voorstelling bestellen.

Assortiment
Het online assortiment komt grotendeels overeen met de producten die je tijdens de voorstelling kunt kopen. Het kan echter voorkomen dat bepaalde producten niet voorradig zijn op een specifieke dag. In dat geval worden deze niet weergegeven in de app of online.

Hoe lang van tevoren kan ik een tafelarrangement bestellen?
Je kunt vanaf 3 maanden voor de voorstelling een tafelarrangement bestellen.

Waar wordt mijn tafelarrangement klaargezet?
Het tafelarrangement staat voor je klaar in de foyer op zaalniveau, in de gereserveerde ruimte rechts van de middelste bar. Je wordt daar ontvangen door een van onze medewerkers en naar je tafel gebracht. Op dit moment bieden we bij het tafelarrangement alleen statafels aan.

Voor welke tijdsintervallen tijdens de voorstelling kan ik een tafelarrangement bestellen?
Je kunt een tafelarrangement bestellen voor aanvang, in de eerste en tweede pauze (indien aanwezig). Het is niet mogelijk een tafelarrangement na afloop te bestellen. 

Kan ik voor meerdere tijdsintervallen een tafelarrangement bestellen?
Een tafelarrangement geldt voor één tijdsinterval (voor aanvang, eerste of tweede pauze). Je kunt voor meerdere tijdsintervallen een tafelarrangement bestellen door deze afzonderlijk aan je bestelling toe te voegen.

Kan ik voor de hele avond een tafelarrangement bestellen?
Een tafelarrangement geldt voor één tijdsinterval (voor aanvang, eerste of tweede pauze). Het is niet mogelijk om één tafelarrangement voor de hele avond te bestellen. Het is wel mogelijk om voor alle beschikbare tijdsintervallen (voor aanvang, eerste en tweede pauze) een afzonderlijk tafelarrangement aan je bestelling toe te voegen. Na afloop van de voorstelling is het niet mogelijk om een tafelarrangement te bestellen.

Account aanmaken en inloggen
Bij je eerste bestelling maak je eenmalig een account aan. Deze inloggegevens kun je daarna gebruiken voor een volgend tafelarrangement of voor andere online bestellingen van eten en drinken. Let op: Dit account is niet hetzelfde als het account waarmee je tickets bestelt.

Kan ik een bestelling wijzigen? Kan ik, nadat ik betaald heb, nog producten toevoegen, ruilen of mijn bestelling verplaatsen naar een andere dag?
Nee, dat is niet mogelijk, omdat het bedrag al is afgeschreven. Je kunt wel annuleren en vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen. Dit geldt ook als je het aantal personen wilt aanpassen.

Hoe kan ik een tafelarrangement annuleren?
Je kunt je tafelarrangement tot uiterlijk 24 uur voor aanvang van de voorstelling annuleren. Annuleren binnen deze 24 uur is niet mogelijk. 

Stuur een e-mail naar bestellingen@operaballet.nl met je bestelnummer, naam, besteldatum en telefoonnummer. Wij verwerken de annulering en storten het bedrag terug. Dit kan tot 7 werkdagen duren. 

Wil je slechts een deel van je bestelling annuleren? Dan moet je eerst de volledige bestelling annuleren en vervolgens het deel dat je wél wilt opnieuw bestellen.

Ik weet niet meer precies wat of voor welke voorstelling ik besteld heb?
Enkele minuten na je bestelling ontvang je een bevestigingsmail op het door jou opgegeven e-mailadres. Hierin staan de bestelde producten, de locatie waar je ze kunt ophalen, de datum en het tijdstip. 

Zie je de bevestiging niet? Controleer dan je spam- of junkfolder.

Contact: vragen en opmerkingen
Heb je vragen of opmerkingen? Stuur een e-mail naar bestellingen@operaballet.nl. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op. Let op: Voor vragen over tafelarrangementen kun je niet terecht bij de klantenservice of de receptie.

Arrangementen

In de pauze van de voorstellingen in de Grote Zaal bieden wij een sparkling wine arrangement (blokjes oude kaas, gedroogde worst, olijven, crunchy beans, kaasstengels en een glas Corpinnat Brut Reserva) en een borrelarrangement (blokjes oude kaas, gedroogde worst, olijven, crunchy beans, kaasstengels en een drankje naar keuze) aan. Je kunt dit vooraf bestellen. Het is niet mogelijk om arrangementen te bestellen bij de voorstellingen in Studio Boekman.

Bars

In de foyer bij de Grote Zaal zijn 5 bars: 3 bars op zaalniveau, één bar op het 1e balkon en één bar op het 2e balkon.

Aangrenzend aan Studio Boekman bevindt zich het Theatercafé waar je terecht kunt voor onder meer koffie, taart, een lekker glas bubbles en andere dranken. 

Assortiment

Alle bars hebben hetzelfde standaard assortiment dranken en etenswaren. Daarnaast zijn er enkele uitzonderingen:

  • Speciaal wijnen per glas en speciale champagnes per fles zijn alleen verkrijgbaar bij de bar in het midden op zaalniveau. 
  • Voor etenswaren geldt een maximum voorraad per voorstelling. Het kan daardoor gebeuren dat ze uitverkocht zijn.

Voor onze producten werken wij o.a. samen met de leveranciers patisserie Kuyt, noten van Gotje, koffiekoekjes van Farm Brothers, Gulpener Bier, koffie en thee van Hesselink en frisdranken van Coca Cola.

Betaalwijzen

Je kunt in de foyer betalen met PIN, Creditcard (Mastercard en Visa).

Tips voor verkorten van jouw wachtrij in de pauze

Bij een volle zaal met 1600 bezoekers gaan de meeste gasten allemaal tegelijk naar de bar, waardoor er drukte en rijvorming ontstaat bij de bars. Enkele tips om jouw wachttijd te verkorten:

  • Betaal contactloos met je PINpas. Dit is de snelste vorm van betalen waardoor de rijen in pauzes zo kort mogelijk zijn.
  • Bij de bar gaat de ene rij sneller dan de andere. Kijk daarom om je heen en wissel naar de kortere rij.
  • Je kunt er ook voor kiezen in de pauze niet meteen in de rij voor de bar te gaan staan. Onze pauzes zijn circa 25 minuten. Er is tijd genoeg om eerst wat anders te doen en pas na 10 minuten naar de bar te gaan.
  • Vooraf je bestelling doen voorkomt dat je in de pauze in de rij staat. Zie ‘Vooraf eten en drinken bestellen

Nagenieten

Na afloop van de voorstelling in de Grote Zaal kun je naborrelen, nagenieten en napraten bij de linker bar op zaalniveau, de bar het dichtste bij de hoofdingang. Bij voorstellingen in Studio Boekman is de bar van het Theatercafé geopend.

Duurzaamheid

Het grootste deel van de producten die we aanbieden is duurzaam geproduceerd, voorzien van biologische ingrediënten en van een EKO-keurmerk en/of een vergelijkbaar internationaal keurmerk, zoals onder meer Douwe Egberts koffie, Schulp biologische sappen, Gulpener Limburgs Land bier.

Eetgelegenheden in de buurt

Op loopafstand of gemakkelijk te bereiken met het openbaar vervoer.

In de omgeving van Nationale Opera & Ballet bevinden zich enkele uitstekende restaurants waar je voorafgaand aan de voorstelling prima à la carte kunt dineren. Van de volgende restaurants ontvingen wij van onze gasten positieve reacties:

houthoff foyer

Evenementen in ons theater

Het iconische theater van Nationale Opera & Ballet ligt in het hart van Amsterdam en biedt een prachtig uitzicht over de Amstel en Magere Brug. De diverse ruimtes vormen een inspirerend decor voor een verscheidenheid aan evenementen.

bar foyer

Groepsarrangementen

Nationale Opera & Ballet biedt verschillende mogelijkheden voor een unieke avond uit. Neem je gasten mee naar een van de vele voorstellingen en combineer dit met een rondleiding achter de schermen, meet & greet, borrel of diner.