Eten en drinken

Bars tijdens inloop en pauzes
Bij de bars in de foyer van de Grote Zaal kunt u terecht voor koffie- en theespecialiteiten, biologische sapjes en verschillende versnaperingen. 

Theatercafé
In het Theatercafé bij onze hoofdingang kunt u genieten van een lekkere kop koffie met taart, een heerlijk glas bubbels en van andere dranken. Bij een voorstelling in de Grote Zaal gaat de hoofdingang van het theater twee uur voor aanvang open. U bent dan van harte welkom in het Theatercafé. Het Theatercafé is bovendien nog tot 60 minuten na afloop van een voorstelling in de Grote Zaal geopend. In het geval van een voorstelling in Studio Boekman gaat de hoofdingang één uur voor aanvang open. Ook dan kunt u voorafgaand aan de voorstelling het Theatercafé bezoeken.

Pin-only
In het theater hanteren we een pin-only beleid, zo kunnen we u sneller en veiliger van dienst zijn. Bij de bar, de winkel en de kassa kunt u contactloos betalen of pinnen.

 

Vooraf eten en drinken bestellen

Geen wachtrij! Uw drankjes en etenswaren staan al klaar.
U kunt thuis, vanaf uw werk of onderweg alvast uw eten en drinken voor bij de voorstelling bestellen. Wij zorgen dan dat in de pauzes de door u bestelde producten klaar staan bij de door u opgegeven bar. U hoeft dan niet meer in de rij te staan. Vooraf bestellen kan bij avondvoorstellingen tot 5 uur voor het begin van de voorstelling; bij matinee voorstellingen tot 22.00 uur op de avond voorafgaand aan die van de voorstelling. Online bestellen kan via onderstaande link:

Let op! Om vooraf eten en drinken te bestellen moet u een apart account aanmaken. Dit is niet mogelijk met uw operaballet.nl account. Het is niet mogelijk om vooraf eten en drinken te bestellen voor de voorstellingen in Studio Boekman.

Veelgestelde vragen vooraf eten bestellen

Hoe kan ik producten online van tevoren bestellen?
U kunt producten online bestellen via onderstaande link.

Het is niet mogelijk producten telefonisch via het Kassabespreekbureau te bestellen.

Tot wanneer kan ik bestellen?
Bij avondvoorstellingen kunt u tot 5 uur voor aanvang op de dag van de voorstelling bestellen. Bij matineevoorstellingen kunt u tot 22:00 uur op de dag voorafgaand aan de voorstelling bestellen.

Assortiment
Het online assortiment komt grotendeels overeen met de producten die u ook kunt kopen tijdens de voorstelling. Het kan zijn dat bepaalde producten niet voorradig zijn op een specifieke dag. U vindt dit product dan niet in de app of online.

Hoe lang van tevoren kan ik online bestellen?
U kunt vanaf 3 maanden voor de voorstelling online bestellen.

Waar en hoe staan mijn bestelde producten klaar?
U kunt kiezen de producten klaar te laten zetten op zaalniveau (middelste bar) of op het 1e balkon of het 2e balkon. Hiervoor geeft u tijdens het bestelproces aan op welk niveau u plaatskaarten heeft. De bestelde producten staan klaar op de tafel rechts naast de middelste bar op zaalniveau, op het 1e en 2e balkon op de tafel rechts naast de bar aldaar. De producten zijn voorzien van uw naam.

Voor welke tijdsintervallen tijdens de voorstelling kan ik bestellen?
U kunt producten klaar laten zetten in de 1e en 2e pauze (indien aanwezig). Het is niet mogelijk producten voor aanvang of na afloop klaar te laten zetten. U kunt uw keuze doorgeven aan het einde van uw bestelling, vlak voor het betalen: 1e pauze of 2e pauze (in het geval er 2 pauzes zijn). 

Account c.q. inloggegevens aanmaken
De eerste keer dat u uw bestelling plaatst, maakt u eenmalig uw account aan. Deze inloggegevens kunt u daarna bij volgende online bestellingen van eten en drinken opnieuw gebruiken. De inloggegevens kunt u niet gebruiken voor het bestellen van kaarten via het kaartverkoopsysteem.

Kan ik nog iets veranderen aan een eenmaal gedane bestelling?
Kan ik, wanneer ik eenmaal betaald heb, nog producten toevoegen of omruilen of kan ik de gehele bestelling verplaatsen naar een andere dag? Nee, dat kan niet, het bedrag van de bestelling is immers al van uw rekening afgeschreven. U kunt wel annuleren en opnieuw bestellen.

Hoe kan ik een online bestelling van etenswaren en dranken annuleren?
Annuleren van uw online bestelling van etenswaren en dranken kan tot uiterlijk 24 uur voor de voorstelling. Dus annuleringen die u binnen 24 uur voor aanvang van de voorstelling doet zijn niet mogelijk. U annuleert uw bestelling door een mail te sturen naar bestellingen@operaballet.nl. Vermeld in de mail uw bestelnummer, uw naam, de datum waarop u besteld heeft en uw telefoonnummer. Wij annuleren de bestelling en storten het bedrag terug. Het kan tot 7 werkdagen duren voordat u het bedrag terugziet op uw bankrekening. Wilt u een gedeelte van een bestelling annuleren dan moet u eerst de gehele bestelling annuleren en dan het gedeelte dat u wenst opnieuw bestellen.

Ik weet niet meer precies wat of voor welke voorstelling ik besteld heb?
De bevestiging van uw bestelling is enkele minuten na uw bestelling verzonden naar het door u opgegeven mailadres. Op de bevestiging staan de bestelde producten, waar u ze kunt ophalen, de datum, het tijdstip. Het kan zijn dat de bevestigingsmail in uw spam- of junk-folder is terechtgekomen.

Contact: vragen en opmerkingen
Voor vragen en opmerkingen verzoeken wij u te mailen naar bestellingen@operaballet.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op. Voor informatie, vragen en opmerkingen over vooraf bestellen, kunt u niet terecht bij ons Kassabespreekbureau of onze receptie.

Arrangementen

In de pauze van de voorstellingen in de Grote Zaal bieden wij een sparkling wine arrangement (blokjes oude kaas, gedroogde worst, olijven, crunchy beans, kaasstengels en een glas Corpinnat Brut Reserva) en een borrelarrangement (blokjes oude kaas, gedroogde worst, olijven, crunchy beans, kaasstengels en een drankje naar keuze) aan. U kunt dit vooraf bestellen. Het is niet mogelijk om arrangementen te bestellen bij de voorstellingen in Studio Boekman.

Bars

In de foyer bij de Grote Zaal zijn 5 bars: 3 bars op zaalniveau, één bar op het 1e balkon en één bar op het 2e balkon.

Aangrenzend aan Studio Boekman bevindt zich het Theatercafé waar u terecht kunt voor onder meer koffie, taart, een lekker glas bubbles en andere dranken. 

Assortiment

Alle bars hebben hetzelfde standaard assortiment dranken en etenswaren. Daarnaast zijn er enkele uitzonderingen:

  • Speciaal wijnen per glas en speciale champagnes per fles zijn alleen verkrijgbaar bij de bar in het midden op zaalniveau. 
  • Voor etenswaren geldt een maximum voorraad per voorstelling. Het kan daardoor gebeuren dat ze uitverkocht zijn.

Voor onze producten werken wij o.a. samen met de leveranciers patisserie Kuyt, noten van Gotje, koffiekoekjes van Farm Brothers, Gulpener Bier, koffie en thee van Hesselink en frisdranken van Coca Cola.

Betaalwijzen

U kunt in de foyer betalen met PIN, Creditcard (Mastercard en Visa).

Tips voor verkorten van uw wachtrij in de pauze

Bij een volle zaal met 1600 bezoekers gaan de meeste gasten allemaal tegelijk naar de bar, waardoor er drukte en rijvorming ontstaat bij de bars. Enkele tips om uw wachttijd te verkorten:

  • Betaal met uw contactloos met uw PINpas. Dit is de snelste vorm van betalen waardoor de rijen in pauzes zo kort mogelijk zijn.
  • Bij de bar gaat de ene rij sneller dan de andere. Kijk daarom om u heen en wissel naar de kortere rij.
  • U kunt er ook voor kiezen in de pauze niet meteen in de rij voor de bar te gaan staan. Onze pauzes zijn circa 25 minuten. Er is tijd genoeg om eerst wat anders te doen en pas na 10 minuten naar de bar te gaan.
  • Vooraf uw bestelling doen voorkomt dat u in de pauze in de rij staat. Zie ‘Vooraf eten en drinken bestellen

Nagenieten

Theatercafé
In het Theatercafé bij de hoofdingang kunt u naborrelen, nagenieten en napraten. Het Theatercafé is tot 60 minuten na afloop van een voorstelling in de Grote Zaal geopend.

Duurzaamheid

Het grootste deel van de producten die we aanbieden is duurzaam geproduceerd, voorzien van biologische ingrediënten en van een EKO-keurmerk en/of een vergelijkbaar internationaal keurmerk, zoals onder meer Douwe Egberts koffie, Schulp biologische sappen, Gulpener Limburgs Land bier.

Eetgelegenheden in de buurt

Op loopafstand of gemakkelijk te bereiken met het openbaar vervoer.

In de omgeving van Nationale Opera & Ballet bevinden zich enkele uitstekende restaurants waar u voorafgaand aan de voorstelling prima à la carte kunt dineren. Van de volgende restaurants ontvingen wij van onze gasten positieve reacties:

Zeer goed:

Goed:

Snel - gemiddelde kwaliteit:

houthoff foyer

Evenementen in ons theater

Het iconische theater van Nationale Opera & Ballet ligt in het hart van Amsterdam en biedt een prachtig uitzicht over de Amstel en Magere Brug. De diverse ruimtes vormen een inspirerend decor voor een verscheidenheid aan evenementen.

bar foyer

Groeps arrangementen

Nationale Opera & Ballet biedt verschillende mogelijkheden voor een unieke avond uit. Neem uw gasten mee naar een van de vele voorstellingen en combineer dit met een rondleiding achter de schermen, meet & greet, borrel of diner.