
Goud voor TD en Nationale Opera & Ballet bij International Design Awards
Een bijzonder mooie erkenning voor TD (Total Design) en Nationale Opera & Ballet: de seizoensbrochure is bekroond met goud in de categorie Print / Catalogs bij de International Design Awards. Deze prestigieuze prijs bevestigt de kracht van design als middel om artistieke visie en culturele waarde te vertalen naar een meeslepende visuele ervaring.
De seizoensbrochure is het vlaggenschip van de communicatie van Nationale Opera & Ballet. Het concept, ontwikkeld door TD, benadrukt de kernbelofte van Nationale Opera & Ballet: “Part of something greater than yourself.” Door een gelaagd typografisch ontwerp en een zorgvuldig gebruik van merkidentiteit en kleur, ontstaat een dynamisch en tijdloos ontwerp dat de transcendente kracht van opera en ballet weerspiegelt.
Creatieve samenwerking en impact
Het bekroonde project is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Nationale Opera & Ballet en het creatieve team van Total Design. Onder leiding van lead designers Edwin van Praet en Adam Lane werkten Henriette Verkerk, Trudelies van der Poel, Martijn van den Brakel, Sjanet Benschop, Arjen Firet en Floris Holander aan een ontwerp dat de essentie van het instituut op indrukwekkende wijze vertaalt naar papier. Vanuit Nationale Opera & Ballet speelden Lenny Gerdes (lead van het creatieve NO&B team en coördinator van de seizoensbrochure) en Marijn Maas (coördinator nieuwe huisstijl) een cruciale rol in de totstandkoming van het project.
“Deze prijs is een prachtige erkenning voor de manier waarop we design inzetten om merkverhalen te versterken,” zegt Edwin van Praet, Executive Creative Director bij TD. “Met deze brochure hebben we niet alleen een informatief programma gecreëerd, maar ook een visuele beleving die recht doet aan de magie van Nationale Opera & Ballet.”