Eten en drinken

In verband met de huidige coronamaatregelen mogen de horecavoorzieningen binnen Nationale Opera & Ballet tot 20.00 uur geopend zijn. Dit betekent dat bij avondvoorstellingen de bars alleen voor aanvang tot 20.00 uur geopend zijn; tijdens de pauze en na afloop zijn de bars gesloten.

Bij de bar kunt u terecht voor koffie- en theespecialiteiten, biologische sapjes en verschillende versnaperingen.

Voor groepen, programma's op maat en evenementen verwijzen wij u naar de afdeling sales & events.

houthoff foyer

Evenementen in ons theater

Het iconische theater van Nationale Opera & Ballet ligt in het hart van Amsterdam en biedt een prachtig uitzicht over de Amstel en Magere Brug. De diverse ruimtes vormen een inspirerend decor voor een verscheidenheid aan evenementen.

bar foyer

Groeps arrangementen

Nationale Opera & Ballet biedt verschillende mogelijkheden voor een unieke avond uit. Neem uw gasten mee naar een van de vele voorstellingen en combineer dit met een rondleiding achter de schermen, meet & greet, borrel of diner.

Bars

In de foyer zijn 5 bars: 3 bars op zaalniveau, één bar op het 1e balkon en één bar op het 2e balkon.

Assortiment

Alle bars hebben hetzelfde standaard assortiment dranken en etenswaren. Daarnaast zijn er enkele uitzonderingen:

  • Speciaal wijnen per glas en speciale champagnes per fles zijn alleen verkrijgbaar bij de bar in het midden op zaalniveau. 
  • Voor etenswaren geldt een maximum voorraad per voorstelling. Het kan daardoor gebeuren dat ze uitverkocht zijn.

Voor onze producten werken wij o.a. samen met de leveranciers patisserie Kuyt, noten van Gotje, koffiekoekjes van Farm Brothers, Gulpener Bier, koffie en thee van Douwe Egberts en frisdranken van Coca Cola.

Vooraf eten en drinken bestellen

Let op! In verband met de huidige coronamaatregelen mogen de horecavoorzieningen binnen Nationale Opera & Ballet tot 20.00 uur geopend zijn. Dit betekent dat bij avondvoorstellingen u alleen producten kunt bestellen die u voor aanvang nuttigt.

Geen wachtrij! Uw drankjes en etenswaren staan al klaar.

U kunt thuis, vanaf uw werk of onderweg alvast uw eten en drinken voor bij de voorstelling bestellen. Wij zorgen dan dat voorafgaand aan de voorstelling de door u bestelde producten klaar staan bij de door u opgegeven bar. U hoeft dan niet meer in de rij te staan. Vooraf bestellen kan bij avondvoorstellingen tot 5 uur voor het begin van de voorstelling; bij matinee voorstellingen tot 22.00 uur op de avond voorafgaand aan die van de voorstelling. Online bestellen kan via onderstaande link:

Veelgestelde vragen vooraf eten bestellen

Hoe kan ik producten online van tevoren bestellen?

U kunt producten online bestellen via onderstaande link.

Het is niet mogelijk producten telefonisch via het Kassabespreekbureau te bestellen.

 

Tot wanneer kan ik bestellen?

Bij avondvoorstellingen kunt u tot 5 uur voor aanvang op de dag van de voorstelling bestellen. Bij matineevoorstellingen kunt u tot 22:00 uur op de dag voorafgaand aan de voorstelling bestellen.

 

Assortiment

Het online assortiment komt grotendeels overeen met de producten die u ook kunt kopen tijdens de voorstelling. Het kan zijn dat bepaalde producten niet voorradig zijn op een specifieke dag. U vindt dit product dan niet in de app of online.

 

Hoe lang van tevoren kan ik online bestellen?

U kunt vanaf 3 maanden voor de voorstelling online bestellen.

 

Waar en hoe staan mijn bestelde producten klaar?

U kunt kiezen de producten klaar te laten zetten op zaalniveau (middelste bar) of op het 1e balkon of het 2e balkon. Hiervoor geeft u tijdens het bestelproces aan op welk niveau u plaatskaarten heeft. De bestelde producten staan klaar op de tafel rechts naast de middelste bar op zaalniveau, op het 1e en 2e balkon op de tafel rechts naast de bar aldaar. De producten zijn voorzien van uw naam.

 

Voor welke tijdsintervallen tijdens de voorstelling kan ik bestellen?

U kunt producten klaar laten zetten tijdens de inloop voor aanvang (de inloop begint 1 uur voor aanvang) en in de 1e en 2e pauze (indien aanwezig). Het is niet mogelijk producten na afloop klaar te laten zetten. U kunt uw keuze doorgeven aan het einde van uw bestelling, vlak voor het betalen: voor aanvang, 1e pauze of 2e pauze (in het geval er 2 pauzes zijn).

 

Account c.q. inloggegevens aanmaken

De eerste keer dat u uw bestelling plaatst, maakt u eenmalig uw account aan. Deze inloggegevens kunt u daarna bij volgende online bestellingen van eten en drinken opnieuw gebruiken. De inloggegevens kunt u niet gebruiken voor het bestellen van kaarten via het kaartverkoopsysteem.

 

Kan ik nog iets veranderen aan een eenmaal gedane bestelling?

Kan ik, wanneer ik eenmaal betaald heb, nog producten toevoegen of omruilen of kan ik de gehele bestelling verplaatsen naar een andere dag? Nee, dat kan niet, het bedrag van de bestelling is immers al van uw rekening afgeschreven. U kunt wel annuleren en opnieuw bestellen.

 

Hoe kan ik een online bestelling van etenswaren en dranken annuleren?

Annuleren van uw online bestelling van etenswaren en dranken kan tot uiterlijk 24 uur voor de voorstelling. Dus annuleringen die u binnen 24 uur voor aanvang van de voorstelling doet zijn niet mogelijk. U annuleert uw bestelling door een mail te sturen naar bestellingen@operaballet.nl. Vermeld in de mail uw bestelnummer, uw naam, de datum waarop u besteld heeft en uw telefoonnummer. Wij annuleren de bestelling en storten het bedrag terug. Het kan tot 7 werkdagen duren voordat u het bedrag terugziet op uw bankrekening. Wilt u een gedeelte van een bestelling annuleren dan moet u eerst de gehele bestelling annuleren en dan het gedeelte dat u wenst opnieuw bestellen.

 

Ik weet niet meer precies wat of voor welke voorstelling ik besteld heb?

De bevestiging van uw bestelling is enkele minuten na uw bestelling verzonden naar het door u opgegeven mailadres. Op de bevestiging staan de bestelde producten, waar u ze kunt ophalen, de datum, het tijdstip. Het kan zijn dat de bevestigingsmail in uw spam- of junk-folder is terechtgekomen.

 

Contact: vragen en opmerkingen

Voor vragen en opmerkingen verzoeken wij u te mailen naar bestellingen@operaballet.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op. Voor informatie, vragen en opmerkingen over vooraf bestellen, kunt u niet terecht bij ons Kassabespreekbureau of onze receptie.

Betaalwijzen

U kunt in de foyer betalen met PIN, Creditcard (Mastercard en Visa).

Tips voor verkorten van uw wachtrij in de pauze

Bij een volle zaal met 1600 bezoekers gaan de meeste gasten allemaal tegelijk naar de bar, waardoor er drukte en rijvorming ontstaat bij de bars. Enkele tips om uw wachttijd te verkorten:

  • Betaal met uw contactloos met uw PINpas. Dit is de snelste vorm van betalen waardoor de rijen in pauzes zo kort mogelijk zijn.
  • Bij de bar gaat de ene rij sneller dan de andere. Kijk daarom om u heen en wissel naar de kortere rij.
  • U kunt er ook voor kiezen in de pauze niet meteen in de rij voor de bar te gaan staan. Onze pauzes zijn circa 25 minuten. Er is tijd genoeg om eerst wat anders te doen en pas na 10 minuten naar de bar te gaan.
  • Vooraf uw bestelling doen voorkomt dat u in de pauze in de rij staat. Zie ‘Vooraf eten en drinken bestellen

Nagenieten

De foyer is na afloop van elke voorstelling geopend, zodat u nog kunt nagenieten en napraten. De bar bij de hoofdingang is tot 30 minuten na afloop van de voorstelling geopend.

Duurzaamheid

Het grootste deel van de producten die we aanbieden is duurzaam geproduceerd, voorzien van biologische ingrediënten en van een EKO-keurmerk en/of een vergelijkbaar internationaal keurmerk, zoals onder meer Douwe Egberts koffie, Schulp biologische sappen, Gulpener Limburgs Land bier.