Uw bezoek

Om uw bezoek in verband met het coronavirus zo veilig mogelijk te laten verlopen, volgt Nationale Opera & Ballet de richtlijnen van de Rijksoverheid. Voordat u naar ons toekomt en tijdens uw bezoek, vragen we u een aantal zaken in acht te nemen. Samen waarborgen wij uw en onze gezondheid. 

Alle bezoekers aan de voorstelling worden gescand bij de hoofdingang op het bezit van een geldige QR-code van het coronatoegangsbewijs. Op https://coronacheck.nl/nl kunt u lezen hoe u aan een geldige QR-code komt. In overeenstemming met de richtlijnen van de Rijksoverheid is het dragen van een mondkapje dan niet verplicht en geldt zowel lopend in de foyer als zittend in de zaal, de 1,5 meter afstand regel niet.

Toegang alleen met geldige QR-code

Bezoekers van 13 jaar en ouder hebben voor toegang tot ons theater een geldige QR-code van het coronatoegangsbewijs en een geldig legitimatiebewijs nodig. Bij onze hoofdingang wordt uw QR-code gescand. Download thuis alvast de CoronaCheck-app op uw telefoon en upload daarin alvast uw QR-code. U kan ook via uw computer een print van de QR-code maken. Gele boekjes, vaccinatiebewijzen e.d. zonder QR-code zijn geen geldig toegangsbewijs en geven geen toegang!

Bezoekers uit een EU-land land kunnen de QR-code van het Europees Digitaal Corona Certificaat (DCC) uit het land van herkomst laten zien. Is het een DCC met een testbewijs? Dan mag de negatieve test bij de start van onze voorstelling niet ouder zijn dan 24 uur. Test ouder dan 24 uur? Laat u dan opnieuw testen bij testenvoortoegang.nl

Bezoekers uit de volgende niet EU-landen zijn ook aangesloten op het DCC systeem en kunnen ook hun QR laten scannen: Albanië, Andorra, Faroes, IJsland, Israel, Liechtenstein, Monaco, Morocco, Noord-Macedonië, Noorwegen, Oekraïne, Panama, San Marino, Turkije, Vaticaanstad en Zwitserland. Zie voor de actuele lijst van aangesloten niet EU-landen op deze pagina.

Bezoekers van buiten Europa (incl. Verenigd Koninkrijk) hebben geen Europees Digitaal Corona Certificaat (DCC) en moeten via testenvoortoegang.nl een test doen binnen 24 uur voor aanvang van de voorstelling.

 

Vragen over de QR-code en CoronaCheck

Ik heb geen smartphone of wil geen Coronacheck app downloaden. Wat nu?

Ook zonder smartphone kunt u een coronabewijs krijgen. U heeft dan wel een computer, printer en DigiD nodig. Via https://coronacheck.nl/nl/print/ kunt u een papieren bewijs aanmaken. U kunt dat bewijs printen en meenemen.

 

Ik heb geen DigiD. Wat nu?

Als u geen DigiD heeft, kunt u bellen met de CoronaCheck-helpdesk (0800-14 21 bereikbaar tussen 8.00 en 20.00 uur) of mailen met helpdesk@coronacheck.nl. U kunt het papieren bewijs met hulp van een medewerker van de helpdesk ook per post ontvangen. Dat duurt wel een paar dagen en is daarom niet mogelijk bij een testbewijs.

 

Wat moet ik doen als het niet lukt om een coronabewijs te maken?

Zorgprofessionals kunnen ook handmatig een bewijs van vaccinatie, een negatieve test of herstel maken als u daar wel recht op hebt, maar dat met CoronaCheck niet lukt. U ontvangt dit document per e-mail of post. Om dit te regelen, kunt u verschillende telefoonnummers bellen:

  • Het ministerie adviseert om in eerste instantie te bellen naar 0800-14 21 (bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur) of te mailen naar helpdesk@coronacheck.nl. Dit is de algemene helpdesk voor vragen rond CoronaCheck.
  • Weet u zeker dat er bij de GGD een probleem is met uw test- of vaccinatiegegevens of herstelbewijs? Dan kunt u bellen met 0800-50 90.
  • Mensen die ergens anders zijn gevaccineerd, kunnen 24 uur per dag via 024-7 247 247 contact opnemen met het contactcenter van het ministerie van Buitenlandse Zaken.
  • Wie door de huisarts is gevaccineerd en daar in CoronaCheck problemen mee ervaart, kan contact opnemen met de praktijk. Huisartsenvereniging LHV roept wel op om dat niet telefonisch te doen.
kom op tijd

Kom op tijd

Eén uur voor aanvang gaan de deuren voor u open. Wij vragen u om minimaal 30 minuten voor aanvang aanwezig te zijn bij de hoofdingang. Wij verzoeken u na opening van de zaaldeuren z.s.m. plaats te nemen in de zaal. Houd er rekening mee dat de deuren na aanvang van de voorstelling sluiten. U kunt dan geen toegang meer krijgen tot de foyer en de voorstelling. Wij wensen u een fijne tijd bij Nationale Opera & Ballet!

desinfecteren

Gereguleerde entree en inloop

Bij aankomst in ons theater vragen wij u uw QR-code en legitimatiebewijs gereed te houden zodat het scannen snel verloopt. Na binnenkomst in de foyer verzoeken wij u uw handen te desinfecteren. Bij de balies ontvangt u op basis van uw rang een kaart voor de juiste toegangsdeur naar de zaal. Een publieksmedewerker instrueert u verder over de routing en placering.

garderobe

Jassen en tassen

Voor uw veiligheid houden we de garderobe gesloten. U mag uw jas en tas meenemen naar de zaal. We vragen u om geen tassen mee te nemen groter dan A4-formaat.

placering

Placering

Bij de voorstellingen in september zijn er drie rangen. Binnen deze rangen zijn de plaatsen van kaartkopers ongeplaceerd; dat betekent dat het niet mogelijk is van te voren een plaats te reserveren.

Bij de hoofdingang ontvangt u op basis van uw rang een kaart voor de juiste ingangsdeur naar de zaal. Bij binnenkomst in de zaal ontvangt u instructies van een publieksmedewerker en kiest u zelf ter plekke uw plaats.

In de zaal geldt de 1,5 meter afstand niet en kan het betekenen dat u direct naast een andere bezoeker moet plaatsnemen. In de zaal zitten alleen bezoekers met een coronatoegangsbewijs, dus het is veilig naast andere bezoekers te zitten. Voor de voorstellingen vanaf oktober is het momenteel wel mogelijk van tevoren uw stoelnummer te kiezen.

ventilatie

Ventilatie en kledingkeuze

De ingeblazen lucht overal in het gebouw is 100% buitenlucht. Er wordt géén lucht hergebruikt (recirculatie). Het goede ventileren zorgt ervoor dat het iets kouder aanvoelt dan normaal. Houd daarmee rekening bij uw kledingkeuze. Lees meer over ventilatie.

Schoon, sanitair en meubilair

Schoon, sanitair en meubilair

We zorgen voor een schone ontvangst. Voorafgaand aan iedere voorstelling maken we de foyer, zaal en barren grondig schoon. Deurklinken, leuningen, tafels, toiletten en andere oppervlakken worden extra vaak gereinigd.

Veilig betalen

Veilig betalen

In het theater hanteren we een pin only-beleid, zo kunnen we u sneller en veiliger van dienst zijn. Bij de bar, de winkel en de kassa kunt u contactloos betalen of pinnen.

Maximum aantal bezoekers

Maximum aantal bezoekers

Met het systeem voor coronatoegangsbewijzen mogen wij 100% van de reguliere capaciteit benutten. Alle bezoekers worden gecontroleerd op een geldig coronabewijs waardoor het veilig is om naast elkaar te zitten en het niet meer verplicht is om 1,5 meter afstand te houden of een mondkapje te dragen.