Uw bezoek

Iedereen is welkom in ons theater

Om uw bezoek in verband met het coronavirus zo veilig mogelijk te laten verlopen, volgt Nationale Opera & Ballet de richtlijnen van de Rijksoverheid. Voordat u naar ons toekomt en tijdens uw bezoek, vragen we u een aantal zaken in acht te nemen. Samen waarborgen wij uw en onze gezondheid. 

Alle bezoekers aan de voorstelling worden gescand bij de hoofdingang op het bezit van een geldige QR-code van het coronatoegangsbewijs

Op coronacheck.nl kunt u lezen hoe u aan een geldige QR-code komt. In overeenstemming met de richtlijnen van de Rijksoverheid is het dragen van een mondkapje verplicht wanneer u zich verplaatst binnen het theater. Daarnaast is 1,5 meter afstand houden in het theater verplicht.

 

Toegang alleen met geldige QR-code

Bezoekers van 13 jaar en ouder hebben voor toegang tot ons theater een geldige QR-code van het coronatoegangsbewijs en een geldig legitimatiebewijs nodig. Bij onze hoofdingang wordt uw QR-code gescand. Download thuis alvast de CoronaCheck-app op uw telefoon en upload daarin alvast uw QR-code. U kan ook via uw computer een print van de QR-code maken. Gele boekjes, vaccinatiebewijzen e.d. zonder QR-code zijn geen geldig toegangsbewijs en geven geen toegang!

Bezoekers uit een EU-land land kunnen de QR-code van het Europees Digitaal Corona Certificaat (DCC) uit het land van herkomst laten zien. Is het een DCC met een testbewijs? Dan mag de negatieve test bij de start van onze voorstelling niet ouder zijn dan 24 uur. Test ouder dan 24 uur? Laat u dan opnieuw testen bij testenvoortoegang.org

Bezoekers uit de volgende niet EU-landen zijn ook aangesloten op het DCC systeem en kunnen ook hun QR laten scannen: Albanië, Andorra, Faroes, IJsland, Israel, Liechtenstein, Monaco, Morocco, Noord-Macedonië, Noorwegen, Oekraïne, Panama, San Marino, Turkije, Vaticaanstad en Zwitserland. Zie voor de actuele lijst van aangesloten niet EU-landen op deze pagina.

Bezoekers van buiten Europa (incl. Verenigd Koninkrijk) hebben geen Europees Digitaal Corona Certificaat (DCC) en moeten via testenvoortoegang.org een test doen binnen 24 uur voor aanvang van de voorstelling.

Vragen over de QR-code en CoronaCheck

Ik heb geen smartphone of wil geen Coronacheck app downloaden. Wat nu?

Ook zonder smartphone kunt u een coronabewijs krijgen. U heeft dan wel een computer, printer en DigiD nodig. Via https://coronacheck.nl/nl/print/ kunt u een papieren bewijs aanmaken. U kunt dat bewijs printen en meenemen.

 

Ik heb geen DigiD. Wat nu?

Als u geen DigiD heeft, kunt u bellen met de CoronaCheck-helpdesk (0800-14 21 bereikbaar tussen 8.00 en 20.00 uur) of mailen met helpdesk@coronacheck.nl. U kunt het papieren bewijs met hulp van een medewerker van de helpdesk ook per post ontvangen. Dat duurt wel een paar dagen en is daarom niet mogelijk bij een testbewijs.

 

Wat moet ik doen als het niet lukt om een coronabewijs te maken?

Zorgprofessionals kunnen ook handmatig een bewijs van vaccinatie, een negatieve test of herstel maken als u daar wel recht op hebt, maar dat met CoronaCheck niet lukt. U ontvangt dit document per e-mail of post. Om dit te regelen, kunt u verschillende telefoonnummers bellen:

  • Het ministerie adviseert om in eerste instantie te bellen naar 0800-14 21 (bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur) of te mailen naar helpdesk@coronacheck.nl. Dit is de algemene helpdesk voor vragen rond CoronaCheck.
  • Weet u zeker dat er bij de GGD een probleem is met uw test- of vaccinatiegegevens of herstelbewijs? Dan kunt u bellen met 0800-50 90.
  • Mensen die ergens anders zijn gevaccineerd, kunnen 24 uur per dag via 024-7 247 247 contact opnemen met het contactcenter van het ministerie van Buitenlandse Zaken.
  • Wie door de huisarts is gevaccineerd en daar in CoronaCheck problemen mee ervaart, kan contact opnemen met de praktijk. Huisartsenvereniging LHV roept wel op om dat niet telefonisch te doen.

Veelgestelde vragen coronamaatregelen

Heeft u een andere vraag met betrekking tot de coronarestricties? Op onze pagina met veelgestelde vragen, vindt u de antwoorden op de meestgestelde vragen over de manier waarop wij de huidige coronamaatregelen handhaven in ons theater.

kom op tijd

Kom op tijd

1 uur voor aanvang gaan de deuren voor u open. Wij vragen u om minimaal 30 minuten voor aanvang aanwezig te zijn bij de hoofdingang. Wij verzoeken u na opening van de zaaldeuren z.s.m. plaats te nemen in de zaal. Houd er rekening mee dat de deuren na aanvang van de voorstelling sluiten. U kunt dan geen toegang meer krijgen tot de foyer en de voorstelling.

 

desinfecteren

Gereguleerde entree en inloop

Bij aankomst in ons theater vragen wij u uw QR-code en legitimatiebewijs gereed te houden zodat het scannen snel verloopt. Na binnenkomst in de foyer verzoeken wij u uw handen te desinfecteren.

garderobe

Jassen en tassen

Voor uw veiligheid houden we de garderobe gesloten. U mag uw jas en tas meenemen naar de zaal. We vragen u om geen tassen mee te nemen groter dan A4-formaat.

Mondkapje

Mondkapje

Het dragen van een mondkapje is verplicht in de foyer, bij de bars en in de toiletten bij verplaatsingen. In de zaal is het dragen van een mondkapje bij de inloop verplicht tot het moment dat de zaallichten uitgaan en de voorstelling begint. Aan het einde van de eerste akte en voorstelling, doet u het mondkapje weer op als de lichten aangaan en u de zaal verlaat.

Placering

Placering

De voorstellingen zijn vanaf 4 december geplaceerd. U kunt op rang en stoelnummer boeken. Er zit dan 1,5 meter tussen u en andere gasten. Tickets kunt u bestellen per 1 ticket of 2 tickets. Het is niet mogelijk in 1 order meer dan 2 tickets te bestellen of met meer dan 2 personen naast elkaar te zitten.

ventilatie

Ventilatie en kledingkeuze

De ingeblazen lucht overal in het gebouw is 100% buitenlucht. Er wordt géén lucht hergebruikt (recirculatie). Het goede ventileren zorgt ervoor dat het iets kouder aanvoelt dan normaal. Houd daarmee rekening bij uw kledingkeuze.

Schoon, sanitair en meubilair

Schoon, sanitair en meubilair

We zorgen voor een schone ontvangst. Voorafgaand aan iedere voorstelling maken we de foyer, zaal en bars grondig schoon. Deurklinken, leuningen, tafels, toiletten en andere oppervlakken worden extra vaak gereinigd.

Veilig betalen

Veilig betalen

In het theater hanteren we een pin only-beleid, zo kunnen we u sneller en veiliger van dienst zijn. Bij de bar, de winkel en de kassa kunt u contactloos betalen of pinnen.

Maximum aantal bezoekers

Maximum aantal bezoekers

Met het systeem voor coronatoegangsbewijzen mogen wij een beperkt aantal bezoekers ontvangen. Daarnaast is het verplicht 1,5 meter afstand te houden en een mondkapje te dragen wanneer u zich verplaatst binnen het theater.

Odeonzaal

Inleiding

Bij de matineevoorstellingen in december zijn er in verband met de coronamaatregelen geen inleidingen.