Veilig bezoek aan Nationale Opera & Ballet

Nationale Opera & Ballet is weer open! Uw veiligheid staat voorop. Daarom hebben we de nodige maatregelen genomen voor een prettig bezoek aan ons theater. Wat moet u weten?

 

Onze collega Lianne leidt u door het theater en legt de richtlijnen uit voor een bezoek aan een van onze voorstellingen.

MONDKAPJE

De gemeente Amsterdam adviseert om in publieke binnenruimtes mondkapjes te dragen. Nationale Opera Ballet volgt dit advies. Bij een voorstellingsbezoek in ons theater is het dragen van een mondkapje verplicht. Zodra u op uw plek in de zaal zit mag het mondkapje af

PLACERING PER GEZELSCHAP

Let op: heeft u 2 of meer kaarten in uw bestelling? Dan gaan wij ervan uit dat u als groep (max. 4*) naast elkaar zit. Wij kunnen tussen u en uw medebezoekers dan geen stoelen vrijhouden. Wilt u toch alleen zitten? Neemt u dan contact op met de kassa (020 625 5455). De kassa is bereikbaar op maandag t/m vrijdag 12.00 - 18.00 uur en zaterdag, zondag en feestdagen 12.00 - 15.00 uur.

  • Vindt uw voorstelling op maandag t/m vrijdag plaats? Geef uw voorkeur dan minimaal 1 dag voorafgaand aan de speeldatum voor.
  • Vindt uw voorstelling op zaterdag of zondag plaats? Geef uw voorkeur dan door vóór vrijdag.

*Nationale Opera & Ballet volgt de maatregel van de Rijksoverheid dat er met maximaal 4 personen een gezelschap mag worden gevormd.

Kom op tijd

1 uur voor aanvang gaan de deuren voor u open. Wij vragen u om minimaal 30 minuten voor aanvang aanwezig te zijn bij de hoofdingang en op 1,5 meter afstand van uw voorganger(s) aan te sluiten bij binnenkomst. Houd er rekening mee dat de deuren na aanvang van de voorstelling sluiten. U kunt geen toegang meer krijgen tot de foyer en voorstelling. Wij wensen u een fijne tijd bij Nationale Opera & Ballet!

Voldoende ruimte, veilige afstand

In het kassagebied, de gehele foyer en zaal geven we u de ruimte. U kunt er gerust op zijn dat u 1,5 meter afstand kunt houden. Tussen u en de ander zitten minimaal 3 lege zitplaatsen. Zo kunt u op veilige afstand genieten van de voorstelling.

Gereguleerde entree en inloop

Bij binnenkomst verzoeken wij u uw handen te desinfecteren. Uw kaart (op uw mobiele telefoon of geprint) wordt op veilige afstand gescand. Een publieksmedewerker neemt de gezondheidscheck met u door en instrueert u over de routing en placering.

Jassen en tassen

Voor uw veiligheid houden we de garderobe gesloten. U mag uw jas en tas meenemen naar de zaal. We vragen u om geen tassen mee te nemen groter dan A4-formaat.

Placering

Een publieksmedewerker begeleidt u naar uw plek. We zorgen ervoor dat u niet gekruist wordt door gasten waarvoor u moet opstaan. Let op: heeft u 2 of meer kaarten in uw bestelling? Dan gaan wij ervan uit dat u als groep (max. 4) naast elkaar zit. Wilt u toch alleen zitten? Neemt u dan contact op met de kassa, 020 625 5455. Bereikbaar op maandag t/m vrijdag 12.00 - 18.00 uur en zaterdag, zondag en feestdagen 12.00 - 15.00 uur.

Ventilatie en kledingkeuze

De ingeblazen lucht overal in het gebouw 100% buitenlucht. Er wordt géén lucht hergebruikt (recirculatie). Het goede ventileren zorgt ervoor dat het iets kouder aanvoelt dan normaal. Houd daarmee rekening bij uw kledingkeuze. Lees meer over ventilatie.
 

Schoon sanitair en meubilair

We zorgen voor een schone ontvangst. Voorafgaand aan iedere voorstelling maken we de foyer, zaal en barren grondig schoon. Deurklinken, leuningen, tafels, toiletten en andere oppervlakten worden extra vaak gereinigd.
 

Veilig betalen

In het theater hanteren we een pin only-beleid, zo kunnen we u sneller en veiliger van dienst zijn. Bij de bar, de winkel en de kassa kunt u contactloos betalen of pinnen.

Maximum aantal bezoekers: 250

Per activiteit mogen we nu 250 bezoekers ontvangen. Wij kunnen zodoende voldoende ruimte en afstand waarborgen in zowel de foyer als de zaal. Deze maatregel vanuit de gemeente blijft van kracht tot 19 oktober. Per persoon worden niet meer dan 4 tickets verkocht.

Kaartverkoop per rang & ongeplaceerd

U kunt kaarten kopen voor één van de drie rangen. Het selecteren van een zaaldeel of specifieke zitplaatsen is niet mogelijk. Bij binnenkomst in het theater, kunt u uw kaart(en) inwisselen voor een toegangsbewijs met daarop een specifiek zaaldeel en een toegangsdeur. Hier is voor gekozen omdat we op deze manier de zaal op deze manier zo efficiënt en veilig mogelijk kunnen bezetten.

Bekijk de rangen

Vragen en antwoorden over uw bezoek aan ons theater

Moet ik een mondkapje dragen gedurende mijn bezoek?

De gemeente Amsterdam adviseert om in publieke binnenruimtes mondkapjes te dragen. Nationale Opera & Ballet volgt dit advies. Bij een voorstellingsbezoek in ons theater is het dragen van een mondkapje verplicht. Zodra u op uw plek in de zaal zit mag het mondkapje af.

Hoe zorgt Nationale Opera & Ballet voor voldoende ventilatie?

In het hele gebouw (zowel voor als achtergebouw) hebben we ventilatiesystemen die lucht afzuigen en buitenlucht aanzuigen.

• Het ventilatiesysteem van Nationale Opera & Ballet staat op 100% buitenlucht volgens het advies van de REHVA(Federation of European Heating, Ventilation and Air Conditioning Associations) en is gebaseerd op circulatie.
• De hoeveelheid vers ingeblazen lucht, ook wel de inblaascapaciteit genoemd, komt als ruim voldoende uit de testen.
• In ruimtes waar onduidelijkheid was over de luchtcirculatie zijn aanvullende testen gedaan en waar nodig aanvullende maatregelen geadviseerd. Deze adviezen zijn in de protocollen verwerkt.
• Voor iedere ruimte is er een maximale bezetting bepaald.

Is placering mogelijk?

Placering is niet mogelijk. U krijgt uw plaatsen toegewezen bij het moment van binnentreden van de zaal.

Is de bar open?

Voorafgaand aan de voorstelling is de bar op zaalniveau geopend. U kunt alleen met pin en creditcard betalen. U kunt uw consumptie niet mee naar binnen nemen. Na afloop van uw bezoek is de bar gesloten.

Uw jas en tas

Nee, de garderobe is niet geopend. Eventuele jassen en tassen mag u meenemen naar de foyer en de zaal. We vragen u om geen tassen groter dan A4-formaat mee te nemen.

Kan ik gebruikmaken van het toilet?

Ja, u kunt gebruikmaken van het toilet voor en na de voorstelling. Wij adviseren u wel om zo weinig mogelijk aan te raken en bij voorkeur thuis gebruik te maken van het toilet.

Welke hygiënemaatregelen neemt Nationale Opera & Ballet?

Het meubilair in de foyer staat op 1,5 meter afstand van elkaar. Voorafgaand aan de voorstelling worden de foyer, zaal en barren schoongemaakt. Deurklinken, leuningen, tafels, toiletten en andere oppervlakten worden extra vaak gereinigd.

Staat uw vraag er niet tussen?

Neem gerust contact met ons op via kassa@operaballet.nl of 020 6255 455 (telefoon kassa). De kassa is bereikbaar op maandag t/m vrijdag 12.00 - 18.00 uur (en tot aanvang voorstelling) en zaterdag, zondag en feestdagen 12.00 - 15.00 uur (en tot aanvang voorstelling). Op zon- en feestdagen zonder (fysieke) voorstellingen is de kassa gesloten.

 

 

Vragen en antwoorden over het bestellen van uw kaart(en)

Kan ik een specifieke zitplaats reserveren?

Het is niet mogelijk om een specifieke zitplaats te selecteren. Wel kunt u bij het kopen van kaarten kiezen op welke rang u wilt plaatsnemen. We verkopen de volgende rangen:

Rang 1: zaal midden en 1e balkon midden
Rang 2: zijkanten zaal en 1e balkon, 2e balkon midden
Rang 3: zijkanten 2e balkon

Hier is voor gekozen omdat we op deze manier de zaal zo efficiënt en veilig mogelijk kunnen bezetten, zonder dat bezoekersstromen elkaar onnodig kruisen.

Let op: heeft u 2 of meer kaarten in uw bestelling? Dan gaan wij ervan uit dat u als groep *(max 4) naast elkaar zit. Wij kunnen tussen u en uw medebezoekers dan geen stoelen vrijhouden. Wilt u toch alleen zitten? Neemt u dan contact op met kbb@operaballet.nl

*Nationale Opera & Ballet volgt de maatregel van de Rijksoverheid dat er met maximaal 4 personen een gezelschap mag worden gevormd.

Kan ik kiezen voor een bepaald zaaldeel?

U kunt niet kiezen voor een specifiek zaaldeel. Wanneer u zich bij binnenkomst meldt bij de hoofdingang, kunt u uw kaart(en) inwisselen voor een toegangsbewijs met daarop een specifiek zaaldeel en een toegangsdeur. Wanneer u het geluid van de gong hoort, kunt u zich naar de toegangsdeur begeven die vermeld staat op uw kaart(en). 

Hier is voor gekozen omdat we op deze manier de zaal op deze manier zo efficiënt en veilig mogelijk kunnen bezetten.

Let op: heeft u 2 of meer kaarten in uw bestelling? Dan gaan wij ervan uit dat u als groep (*max. 4)naast elkaar zit. Wij kunnen tussen u en uw medebezoekers dan geen stoelen vrijhouden. Wilt u toch alleen zitten? Neemt u dan contact op met kbb@operaballet.nl.

*Nationale Opera & Ballet volgt de maatregel van de Rijksoverheid dat er met maximaal 4 personen een gezelschap mag worden gevormd.

Welke rangen zijn er?

We hebben de zaal voor onze najaarsprogrammering opgedeeld in drie rangen. Bij het aanschaffen van uw kaarten kunt u alleen uw rang selecteren, niet het zaaldeel of een specifieke zitplaats. De rangen zijn als volgt verdeeld: 

Rang 1: zaal midden en 1e balkon midden
Rang 2: zijkanten zaal en 1e balkon, 2e balkon midden
Rang 3: zijkanten 2e balkon

Waarom kan ik mijn zitplaats niet selecteren?

We willen de 1,5 meter afstand op alle momenten bewaken. Daarom doen we er alles aan om onnodige bewegingen en kruisingen van bezoekersstromen te voorkomen. Door rangen te verkopen in plaats van specifieke zitplaatsen, kunnen we onze bezoekers zo efficiënt en veilig mogelijk placeren in de zaal.  

Let op: heeft u 2 of meer kaarten in uw bestelling? Dan gaan wij ervan uit dat u als groep (*max. 4) naast elkaar zit. Wij kunnen tussen u en uw medebezoekers dan geen stoelen vrijhouden. Wilt u toch alleen zitten? Neemt u dan contact op met kbb@operaballet.nl.

*Nationale Opera & Ballet volgt de maatregel van de Rijksoverheid dat er met maximaal 4 personen een gezelschap mag worden gevormd.

Hoe kan ik mijn restitutievoucher inwisselen?

Wanneer u een bestelling plaatst, kunt u uw voucher inwisselen. Wanneer u in het tabblad 'Gegevens bestelling'  terechtkomt, klikt u op de button Bon verzilveren
U selecteert de optie ‘tegoedbon’. Vervolgens wordt u om 2 nummers gevraagd:

Gift certificate number:  Hier vult u uw tegoedbonnummer in
Gift certificate Redemption Number:  Hier vult u de code van uw bon in

Vervolgens klikt u weer op doorgaan. Uw voucher is nu ingezet als betaalmiddel. U kunt nu de bestelling afronden.

Staat uw vraag er niet tussen?

Neem gerust contact met ons op via kassa@operaballet.nl of 020 6255 455 (telefoon kassa). De kassa is bereikbaar op maandag t/m vrijdag 12.00 - 18.00 uur (en tot aanvang voorstelling) en zaterdag, zondag en feestdagen 12.00 - 15.00 uur (en tot aanvang voorstelling). Op zon- en feestdagen zonder (fysieke) voorstellingen is de kassa gesloten.