Partnerships

Houthoff

Houthoff is de eerste hoofdsponsor van de drie-eenheid: het theater Nationale Opera & Ballet en de gezelschappen De Nationale Opera en Het Nationale Ballet. Het advocatenkantoor en Nationale Opera & Ballet verbinden zich voor een periode van minimaal drie jaar aan elkaar.

‘We zijn verheugd dat Houthoff ons steunt om topkwaliteit te blijven leveren met De Nationale Opera en Het Nationale Ballet op het toneel, maar ook achter de schermen in het theater. Samen met Houthoff delen wij de passie voor ons vak en de wens om topkwaliteit te bieden en vernieuwing te stimuleren’, aldus Els van der Plas, algemeen directeur Nationale Opera & Ballet.

“Wij hebben onze samenwerking ‘Twee werelden, één ambitie’ genoemd en na ruim twee jaar kunnen wij vaststellen dat dit nog altijd klopt. Hoe verschillend onze werelden ook lijken, de ambitie van NO&B en die van Houthoff zijn dezelfde: binnen het eigen vakgebied de beste willen zijn en blijven. Hierdoor voelen wij elkaar goed aan, of het nu om onze gezamenlijke programma’s voor talentontwikkeling gaat of om de verschillende cliëntevenementen die wij bij Nationale Opera & Ballet organiseren. Wij zijn als hoofdsponsor trots op deze unieke samenwerking en de bijdrage die wij kunnen leveren aan artistieke waarde die Nationale Opera & Ballet steeds opnieuw levert.” - Houthoff

 

ING

Hoofdsponsor ING ondersteunt sinds september 2017 de Junior Company, de jongste talenten van Het Nationale Ballet.

De stersolisten van de toekomst krijgen de kans om door te groeien naar de top door Het Nationale Ballet. ING zet zich in voor het supporten van talent; de rode draad voor veel activiteiten en evenementen die ING in Nederland organiseert. Hierbij laat ING zich inspireren door talent bij organisaties die zij steunen of een warm hart toedragen. De sponsoring van de Junior Company sluit naadloos aan bij deze initiatieven.

In deze samenwerking worden de paralellen tussen het bedrijfsleven en de wereld van Het Nationale Ballet benadrukt.

 

Gymna

Sinds oktober 2017 is Gymna een samenwerking overeenkomst aangegaan met het health team van Het Nationale Ballet. Hiermee is Gymna voor de volgende vijf jaar de “Official Supplier” van dit unieke gezelschap. Gymna wil met zijn producten wereldwijd fysiotherapeuten ondersteunen bij de behandeling van patiënten. De medische staf van Het Nationale Ballet kan hierdoor gebruik maken van de behandeltafels, massage lotions, shockwave, shortwave en elektrotherapie toestellen om de dansers optimaal te ondersteunen.

Reactie Zakelijk Manager Nationale Ballet Toine van der Horst:

"Bij Het Nationale Ballet hebben we 89 dansers die op het allerhoogste niveau dansen en daar 6 dagen per week mee bezig zijn. Dat levert soms ook fysieke klachten op. Naast de gebruikelijke reguliere begeleiding zijn we enkele jaren geleden een programma gestart om de dansers optimaal te begeleiden en dat ze “Fit to Perform” zijn. Naast het eigen begeleidingsteam werken we daarbij nauw samen met de sportartsen die onder andere ook de Olympische sporters begeleiden. De samenwerking met Gymna zie ik ook op dit niveau: top materiaal voor top artiesten. Met goed materiaal werken is niet alleen voor de danser prettig, maar motiveert ook het begeleidingsteam van fysiotherapeuten en masseurs. Het Nationale Ballet is er trots op dat we met Gymna kunnen samenwerken."

Reactie CEO Gymna Bart de Bresser:

"Net zoals Het Nationale Ballet ontwikkelt, produceert en toont Gymna producten op internationaal topniveau. Al onze producten vertegenwoordigen de vier Gymna kernwaarden; topkwaliteit, intelligentie, gebruiksgemak en professionaliteit. We richten ons op fysiotherapeuten die met passie, professionaliteit en meer dan gemiddelde vakkennis hun beroep uitoefenen. Wij zijn enorm trots dat de medische staf van het Nationale Ballet gekozen heeft voor Gymna en inmiddels alle behandelruimtes heeft ingericht met onze producten."

 

Jacobs Douwe Egberts

Douwe Egberts is sinds 2016 partner van Nationale Opera & Ballet. In het theater wordt de nieuwe koffielijn geschonken van Douwe Egberts, Dutch Originals. Beide bedrijven hebben een rijke Nederlandse traditie waarin vakmanschap, passie en mensen bij elkaar brengen centraal staan. Dutch Orginals is exclusief gebrand voor de horeca en past perfect bij deze waarden. Om bezoekers een totaalbeleving te kunnen blijven bieden zal Nationale Opera & Ballet het theater de komende jaren gaan revitaliseren. De samenwerking met Douwe Egberts sluit perfect aan bij deze ambitie. Naast deze samenwerking is Jacobs Douwe Egberts lid geworden van de Opera & Ballet Lounge: een serie netwerkevenementen voor relaties en eigen personeel.

 

Samsung

In samenwerking met Samsung en &samhoud media heeft Het Nationale Ballet in 2016 het eerste Virtual Reallity-ballet ter wereld gecreëerd. Samsung zet haar innovatie in om dichter betrokken te raken bij haar doelgroep en wil met behulp van Virtual Reality mensen volledig op laten gaan in het verhaal. Door gebruik te maken van Virtual Reality, krijg je als kijker het gevoel deel uit te maken van het ballet en lijkt de grens tussen droom en werkelijkheid te verdwijnen. Door het VR-ballet gratis online beschikbaar te maken wordt ballet voor iedereen toegankelijk. Het grote internationale succes van dit ballet werd tijdens het Amerikaanse Cinequest Film & VR Festival geprezen met de winnende award in de categorie Beste Live Experience. Daarnaast werd Night Fall genomineerd voor de Bright VR Awards, in maar liefst drie categorieën en noemde de Volkskrant Night Fall een sleutelmoment in de dansgeschiedenis. Naast de overweldigende PR aandacht was Samsung in staat om een volledig nieuwe doelgroep kennis te laten maken met Virtual Reality.

Elke samenwerking met Nationale Opera & Ballet wordt in nauw overleg met onze partners op maat uitgewerkt. Graag maken wij in overleg met u een voorstel dat past bij uw doelstellingen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Jess den Houdijker op telefoonnummer 06-14611607 of via email j.dhoudijker@operaballet.nl