FAQ - restitutie

VRAGEN OVER TEGOEDBONNEN

Wat gebeurt er als ik kies voor een tegoedbon?

U ontvangt dan de aankoopwaarde van uw ticket(s) als tegoedbon. Dit kunt u aangeven in het naar u gemailde formulier. U kunt deze tegoedbon inzetten voor een of meerdere voorstelling naar keuze. Heeft u het formulier niet in uw mailbox ontvangen, dan kunt u het hier openen en invullen.

Waar kan ik de tegoedbon voor gebruiken?

De tegoedbon is geldig voor alle voorstellingen in Nationale Opera & Ballet.

Hoe lang is de tegoedbon geldig?

De tegoedbon is 13 maanden geldig na uitgifte. Dat betekent dat u binnen die periode een nieuwe voorstelling moet boeken. Dat kan echter ook voor een voorstelling ná die periode, zolang u binnen die 13 maanden boekt. Als u binnen een termijn van 13 maanden de tegoedbon, of een deel van de waarde van uw tegoedbon niet heeft gebruikt of niet heeft kunnen gebruiken, ontvangt u het (resterende) bedrag retour. U kunt dan ook alsnog de keuze maken het resterende bedrag te doneren aan Nationale Opera & Ballet.
 

Ondersteunt Nationale Opera & Ballet de actie ‘Bewaar je ticket, geniet later’?

Ja, die ondersteunen wij. Met de campagne ‘Bewaar je ticket, geniet later’. Daarmee steekt u Nationale Opera & Ballet een hart onder de riem en hopen wij in de nabije toekomst, samen met u, weer volop te kunnen genieten van al het moois wat Nationale Opera & Ballet te bieden heeft. Meer achtergrondinformatie over deze actie kunt u hier lezen.

Ik heb al een abonnement besteld voor seizoen 2020-2021. Kan ik mijn tegoedbon(nen) hiervoor inzetten?

Indien u recent een abonnement voor seizoen 2020-2021 heeft besteld, dan kunt u de tegoedbon gebruiken om een deel van uw abonnement te betalen. Dit bedrag verminderen wij dan bij de incasso.

 

VRAGEN OVER DONATIES

Als ik kies voor een donatie, wat gebeurt er dan met mijn gift?

Uw donatie komt ten goede aan Stichting Nationale Opera & Ballet Fonds. Dit Fonds ondersteunt Nationale Opera & Ballet, de zangers, dansers, en alle andere medewerkers. Het Fonds is een culturele ANBI, waardoor u met uw gift mogelijk aanspraak kunt maken op bijbehorende belastingvoordelen. Meer informatie en de voorwaarden vindt u op de website van de Belastingdienst

Op het naar u gemailde formulier kunt u aangeven hoe u de restitutie van uw kaarten wenst af te handelen. Heeft u het formulier niet in uw mailbox ontvangen, dan kunt u het hier openen en invullen.

Ik wil graag een deel van de waarde van mijn gekochte kaarten doneren. Kan dat?

Ja, dat kan. Op het formulier dat kaartkopers per mail hebben ontvangen kunt u aangeven of u het volledige of een deel van de waarde van uw kaarten wilt doneren. Van het resterende bedrag kunt u vervolgens weer de keuze maken tussen een tegoedbon of geld terug.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn donatie bij de belasting aftrekbaar is?

Door uw kaarten om te zetten in een donatie aan Stichting Nationale Opera & Ballet Fonds kunt u mogelijk aanspraak maken op belastingvoordelen behorende bij een schenking aan een culturele ANBI. Bij giften aan een culturele ANBI mag u 1,25 keer het bedrag van de gift aftrekken in de aangifte inkomstenbelasting. Hierbij gelden een aantal voorwaarden waar de schenking aan moet voldoen. Lees meer over uw mogelijke belasting voordeel op de website van de Belastingdienst.

U ontvangt later van ons een bevestiging van uw donatie. Deze bevestiging dient als bewijsstuk voor de Belastingdienst.

Ik wil graag periodieke donateur worden en de waarde van mijn kaarten verrekenen met mijn periodieke schenkingen. Is dit mogelijk?

Dit is zeker mogelijk. U kunt hierover contact opnemen met de afdeling Fondsenwerving & Relatiebeheer via donateursadministratie@operaballet.nl. Met een periodieke schenking steunt u Nationale Opera & Ballet structureel gedurende een periode van vijf jaar. Uw periodieke schenking is jaarlijks verhoogd aftrekbaar. U mag jaarlijks de gift 1,25 aftrekken in de aangifte inkomstenbelasting.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, is mijn donatie wel goed verwerkt? 

Als u de webpagina heeft gezien waarin wij bevestigen dat uw formulier in goede orde ontvangen is, dan gaan wij aan de slag met de verwerking. U ontvangt later van ons een bevestiging van uw donatie. Deze bevestiging dient als bewijsstuk voor de Belastingdienst.

 

VRAGEN OVER RESTITUTIE

Ik wil mijn geld terug. Hoe regel ik dat?

Op het naar u gemailde formulier kunt u aangeven hoe u de restitutie van uw kaarten wenst af te handelen. Mocht u het formulier niet ontvangen hebben, dan kun u het hier openen en invullen.

 

Vragen over uw abonnement 2020 - 2021

Wanneer ontvang ik het overzicht van mijn abonnement voor 2020- 2021?

U ontvangt in de eerste twee weken van mei per post een brief.

Waar staat in het overzicht van mijn abonnement voor 2020 – 2021 het totaalbedrag precies voor?

Dit staat enkel en alleen voor de door u gedane bestelling voor seizoen 2020 – 2021. In dit bedrag zijn geen tegoedbonnen of een eventueel aangevraagde verrekening met seizoen 2019 – 2020 verwerkt.

Wanneer wordt dit totaalbedrag voor abonnement 2020 – 2021 van mijn rekening geschreven?

Er bestaat vanwege de maatregelen rondom Corona nog veel onzekerheid over seizoen 2020 - 2021. Daarom zal de incasso tot nader bericht nog niet plaatsvinden.

Wanneer horen wij als abonnementhouder over de definitieve inrichting van seizoen 2020 – 2021?

Als abonnementhouder wordt u als eerste op de hoogte gebracht van eventuele wijzigingen. Het is op dit moment nog onzeker wanneer dat precies zal zijn, daar wordt momenteel volop aan gewerkt.

Waar kan ik terecht met vragen over mijn bestelling?

U kunt contact opnemen via abonnement@operaballet.nl

 

OVERIGE VRAGEN

Waarom krijg ik het verzoek tot doneren of kiezen voor een voucher?

De maatregelen omtrent het Coronavirus zullen ons theater, onze voorstellingen en al onze medewerkers, dansers en zangers hard treffen. Wij hopen dat u, door te kiezen voor een donatie of een voucher, ons wilt helpen om door deze moeilijke periode heen te komen. Daarmee steekt u Nationale Opera & Ballet een hart onder de riem en hopen wij in de nabije toekomst, samen met u, weer volop te kunnen genieten van al het moois wat Nationale Opera & Ballet te bieden heeft.

Hoe gaat Nationale Opera & Ballet om met haar freelance medewerkers in deze tijd?

Nationale Opera & Ballet staat voor een eerlijke behandeling van iedereen die voor ons werkt, binnen de mogelijkheden die we hebben in deze tijd van crisis. De bijstand die door de overheid geboden wordt aan freelancers is beperkt. Bij Nationale Opera & Ballet voelen we in deze moeilijke tijd de verantwoordelijkheid om solidair met onze freelancers te zijn. Alle freelancers (nationaal en internationaal), dat wil zeggen alle individuele medewerkers werkzaam op een overeenkomst van opdracht met Nationale Opera & Ballet met wie voor dit lopende seizoen (tot eind juni 2020) al afspraken zijn gemaakt, worden zo spoedig mogelijk betaald, conform gemaakte afspraken.

Het is verplicht een IBAN nummer in te vullen, maar ik heb de kaarten betaald met een creditcard. Hoe werkt dit?

Woont u binnen Europa, dan vragen wij u om alsnog uw IBAN nummer in te vullen, zodat het geld op uw rekening gestort kan worden. Wanneer u buiten Europa woont, neem dan contact op met onze kassa via kassa@operaballet.nl. Zij zullen de afhandeling van de kaarten verder voor u verzorgen.

Ik heb de verkeerde optie aangevinkt, hoe kan ik dit herstellen?

Neem in dat geval per mail contact op met onze kassa via kassa@operaballet.nl.

Ik heb geen mailadres opgegeven. Hoe verloopt dan de afhandeling van gekochte kaarten?

Onze kassa heeft in de afgelopen periode telefonisch contact met u opgenomen.

Moeten mijn medebestellers ook een keuze maken?

Nee, dat hoeft niet. De afhandeling van de gekochte kaarten wordt gedaan door de hoofdbesteller. Diegene geeft ook voor de medebestellers aan wat de keuze is. Het is dus helaas niet mogelijk om per persoon een keuze te maken. Wel is het mogelijk om bijv. een deel van het bedrag te doneren en voor het resterende bedrag een tegoedbon aan te vragen.

Kan ik mijn keuze later nog wijzigen?

Als u kiest voor een tegoedbon, dan kunt u binnen 13 maanden alsnog uw geld terugvragen. Wanneer uw tegoedbon niet binnen 13 maanden wordt ingezet, dan ontvangt u daarna alsnog automatisch uw geld terug. Wanneer u heeft gekozen voor een donatie dan kunt u dat helaas niet meer wijzigen.

 

Staat u vraag hier niet tussen? Neem dan contact op met onze kassa via kassa@operaballet.nl.