We helpen u graag op weg

Heeft u een vraag over het streamen van een online voorstelling? We hebben veelgestelde vragen en antwoorden voor u op een rij gezet.

Inloggen en vóór het streamen

Hoe krijg ik toegang tot een betaalde stream?

U klikt bij een voorstelling op operaballet.nl/online, op de button ‘Ik wil toegang’. Er opent een nieuw venster, en u klikt nogmaals op ‘Ik wil toegang’. U wordt gevraagd om in te loggen. Dit kan direct met uw Gmail- of Facebook-account. U kunt ook een account aanmaken met uw eigen emailadres. Klik hiervoor bovenaan op ‘Registreren’. Vul uw gegevens in, en klik op de button ‘Registreren’. Let op: U kunt niet inloggen met het account dat u normaal gebruikt voor de aanschaf van kaarten voor voorstellingen in het theater. U moet u eenmalig opnieuw registreren. U heeft nu een account aangemaakt en wordt nu automatisch ingelogd. Klik nogmaals op ‘Ik wil toegang’. U wordt doorgestuurd naar de betaalmodule.

Kies in de betaalmodule met welk betaalmiddel u wilt betalen: iDeal of Creditcard. Vul de gegevens in, en klik op ‘Betaal’. Belangrijk: klik hierna op 'Terug naar webshop'. Hierna wordt u teruggeleid naar de video-pagina binnen de website van Nationale Opera & Ballet. U ziet dan de tekst ‘Succes!’ op uw beeldscherm staan. De betaling is geslaagd. Klik op de button ‘Ga naar video’ om terug te keren naar de video. Als u hier niet direct de tekst “Je hebt deze video aangeschaft” op de plek “ik wil toegang” ziet staan, ververs/herlaad dan de pagina. Het verversen van de pagina kunt u bijvoorbeeld doen met behulp van de toets 'f5'.

Als u een account heeft aangemaakt met uw mailadres ontvangt u in de inbox van dat mailadres een bevestiging van uw betaling van Inplayer. 

Vanaf de begindatum t/m de einddatum, zoals vermeld op de video-pagina, kunt u op ieder gewenst moment genieten van de video.

Kan ik een betaalde stream ook bekijken zonder een account?

U kunt inloggen met uw Gmail- of Facebook-account of door met uw emailadres een nieuw account aan te maken. Het is niet mogelijk om een betaalde stream te bekijken zonder account.

Kan ik bij het bestellen van een online ticket ook inloggen met mijn NO&B-account?

U kunt inloggen met uw Gmail- of Facebook-account of door met uw emailadres een nieuw account aan te maken. Het is niet mogelijk om in te loggen met uw NO&B-account.

Ik heb de stream gekocht, maar ik heb geen toegang?

Ververs de pagina. Let op: om de stream te bekijken moet u ingelogd  zijn met het e-mailadres waarmee u de stream heeft gekocht.

Hoe krijg ik na mijn bestelling toegang tot de stream van de voorstelling?

Indien u een ticket voor een livestream heeft gekocht, ontvangt u op de dag van de voorstelling een welkomstmail met een link naar de voorstelling. Als u een stream heeft gekocht die al online staat, dan kunt u de betreffende voorstelling vinden op www.operaballet.nl/online.

Ik heb geen bevestigingsmail gekregen. Wat nu?

U krijgt altijd een betalingsbevestiging van Inplayer. Indien u deze niet ontvangen heeft, check dan uw spam-inbox en controleer of u in de inbox kijkt van het emailadres waarmee u de stream heeft aangeschaft.
Indien u een ticket voor een livestream heeft gekocht ontvangt u ook een welkomstmail van Nationale Opera & Ballet. Als u een reguliere stream heeft gekocht, ontvangt u geen welkomstmail. 

Welke betaalmethoden zijn beschikbaar voor het kopen van een stream?

Wij accepteren iDeal en Creditcard betalingen.

Hoelang van tevoren kan ik inloggen bij de stream?

U kunt vanaf een half uur voordat de stream beschikbaar is (zie antwoord vraag op de vraag "Hoe krijg ik na mijn bestelling toegang tot de stream van de voorstelling?") de link uit uw mail openen om toegang te krijgen tot de stream. U krijgt dan een scherm te zien met de tekst “Voorstelling vanaf 19:00 hier te bekijken”.
Wel start de stream pas op het aangekondigde tijdstip. De play-button komt dan ook pas om 19:00 uur in beeld te staan. Wanneer u deze button in beeld ziet verschijnen kunt u hierop klikken en de stream bekijken. De stream start dus niet automatisch!

Vanaf wanneer is de stream beschikbaar?

Kijk op operaballet.nl/online vanaf wanneer de stream beschikbaar is.

 

Hoelang blijft de stream van de voorstelling voor mij beschikbaar?

Vanaf de aankoop van uw online ticket heeft u tot en met de einddatum zoals vermeld op de video-pagina toegang tot de stream.

 

Is het online ticket van de stream overdraagbaar?

De toegangslink voor de stream is gekoppeld aan het account waarmee u hebt ingelogd en is dus niet overdraagbaar naar anderen.

Kan ik een tegoedbon gebruiken voor een online stream?

Nee, een tegoedbon met een cijfer- en lettercode is niet hetzelfde als een vouchercode. U kunt deze tegoedbon alleen gebruiken voor een fysieke voorstelling en niet voor een online stream.het is niet mogelijk om een tegoedbon te gebruiken voor een online stream. 

Ik heb een kortingscode ontvangen, hoe kan ik deze verzilveren?

Een beknopte uitleg:

  • U klikt op de button 'Ik wil toegang’. Er opent een nieuw venster. U klikt nogmaals op ‘Ik wil toegang’.
  • U wordt gevraagd om in te loggen. Dit kan met uw Gmail- of Facebook-account. U kunt ook een account aanmaken met uw eigen emailadres. Klik hiervoor bovenaan op ‘Registreren’. Vul uw gegevens in en klik op de button ‘Registreren’. U heeft nu een account aangemaakt en wordt automatisch ingelogd.
  • Let op: U kunt niet inloggen met het account dat u normaal gebruikt voor de aanschaf van kaarten voor voorstellingen in het theater. U moet u eenmalig opnieuw registreren. 
  • Klik nogmaals op ‘Ik wil toegang’. U wordt doorgestuurd naar de betaalmodule. Vul uw kortingscode in bij 'Voucher toevoegen'.Check voor de zekerheid of u de code correct invult. Let op: De code is hoofdlettergevoelig.
  • U ziet de tekst ‘Succes!’ op uw beeldscherm staan. De (gratis) betaling is geslaagd. Klik op de button ‘Ga naar video’ om terug te keren naar de video. 
  • Helaas wordt de bezoeker nog niet in iedere browser automatisch teruggeleid naar de player met direct toegang. Soms moeten mensen hun scherm nog even verversen. (hier wordt aan gewerkt) Het verversen van uw scherm kunt u bijvoorbeeld doen met behulp van de toets 'f5'.
  • Als er gebruikt wordt gemaakt van een voucher, ontvangen bezoekers GEEN betaling bevestigingsmail, omdat er niets betaald is.
  • Ga op het moment dat u de stream wil bekijken naar de betreffende online voorstellingspagina. Daar ziet u nu staan 'Je hebt deze video aangeschaft'
  • Klik op de video zodra u deze wil kijken geniet van de online voorstelling!

Kan ik de stream aankopen en aan iemand anders cadeau doen?

Dit is helaas (nog) niet mogelijk. U heeft namelijk alleen via uw persoonlijk aangemaakte account (Facebook, Google of e-mailadres) toegang tot de stream.

Streamen via uw televisie

Hoe kan ik de stream op mijn televisie bekijken?

Om de voorstelling af te spelen op uw televisie, moet u een streamingapparaat aansluiten op uw televisie. De meestgebruikte streamingapparaten zijn Apple TV en Google Chromecast.

Meer informatie:
Heeft u een Apple TV? Meer informatie vindt u op https://support.apple.com/nl-nl/HT207254
Heeft u een Chromecast? Meer informatie vindt u op https://support.google.com/chromecast

Het streamicoon verschijnt niet in beeld. Wat nu?

Maakt u gebruik van Google Chromecast, open www.operaballet.nl/online dan in de browser Google Chrome.
Maakt u gebruik van Apple TV, open www.operaballet.nl/online dan in de browser Safari.
Zorg dat zowel uw laptop/telefoon waarop u de stream afspeelt, alsmede uw streamingapparaat, zijn verbonden met dezelfde wifiverbinding.

Tijdens het streamen

De stream hapert. Wat nu?

Wanneer de stream hapert kan dit verschillende oorzaken hebben, de meest voorkomende oorzaak is een trage internetverbinding.
Enkele tips:
• Stel een lagere videokwaliteit in. Klik hiervoor op het tandwieltje rechtsonder in beeld. Klik op Videokwaliteit. Klik op 360p.
• Zorg ervoor dat zowel uw laptop/telefoon waar u de stream op afspeelt, alsmede uw streamingapparaat, zijn verbonden met dezelfde wifiverbinding.
• Maakt u gebruik van Google Chromecast? Open www.operaballet.nl/online dan in de browser Google Chrome. Start de stream vanuit deze browser.
• Maakt u gebruik van Apple TV? Open www.operaballet.nl/online dan in de browser Safari. Start de stream vanuit deze browser.
• Controleer uw internetverbinding. U kunt hier een snelheidstest uitvoeren. Sommige verbindingen zijn helaas te traag om video’s met hoge kwaliteit af te spelen zonder buffering.  Als u bijvoorbeeld wilt streamen in HD-kwaliteit, bevelen we een snelheid van ten minste 5 Mbps aan. Is uw verbinding trager is dan 5Mbps, dan is uw verbindingssnelheid mogelijk te traag om de video te streamen.

Hoe zet ik de ondertiteling bij de opera aan?

Klik op het tandwieltje rechtsonderin beeld. Hier kunt u, indien beschikbaar, de ondertiteling aanklikken. 

Staat uw vraag er niet tussen?

Neem gerust contact met ons op via video.support@operaballet.nl of bel 020 6255 455. De kassa is bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 12:00 tot 18:00 uur en zaterdag, zondag en feestdagen van 12:00 tot 15:00 uur.