We helpen u graag op weg

Hoe krijg ik toegang tot een online voorstelling? En hoe kan ik deze thuis bekijken? We hebben veelgestelde vragen en antwoorden voor u op een rij gezet.

Inloggen en registreren

Hoe krijg ik toegang tot een online voorstelling?

Om een online voorstelling te kijken, moet u zich opnieuw registreren. U kunt dus niet inloggen met het account dat u normaal gebruikt voor de aanschaf van kaarten voor voorstellingen in het theater. Het gaat hier om een speciaal video-account.

1. Is dit de eerste keer dat u een online voorstelling koopt? Dan moet u zich eerst registreren:

  • Klik bij een online voorstelling op de button 'Ik wil toegang'.

  • Klik nogmaals op 'Ik wil toegang'.

  • Klik op 'Registreren' rechtsbovenin in het pop-up scherm. Let op: u kunt niet inloggen met het account dat u normaal gebruikt voor de aanschaf van kaarten voor voorstellingen in het theater. U maakt hier dus een nieuwe inlog aan, met een e-mailadres en wachtwoord naar keuze. Vervolgens wordt u automatisch ingelogd.

  • Klik nogmaals op 'Ik wil toegang'. U wordt nu doorgestuurd naar de betaalmodule.

    Ga verder bij stap 3.

2. Heeft u al eerder een video-account aangemaakt? Dan kunt u inloggen:

  • U klikt bij een online voorstelling op de button 'Ik wil toegang'.
  • Klikt u nogmaals op 'Ik wil toegang'.
  • U kunt nu direct inloggen.

    Ga verder bij stap 3.

3. Betaling afronden.

  • Kies een betaalmethode (iDeal of Creditcard). Vul de gegevens in en klik op 'Betaal'.

  • Klik op 'Terug naar webshop'.De tekst ‘Succes!’ en de knop 'Je hebt deze video aangeschaft' verschijnen. Uw betaling is geslaagd en u kunt de video bekijken. Ziet u dit niet? Ververs de pagina met de toets 'F5'

  • Klik op de button ‘Ga naar video’ om terug te keren naar de video.

Kan ik een online voorstelling bekijken zonder account?

Nee, dat is niet mogelijk. U kunt op 3 manieren inloggen, om een betaalde online voorstelling te bekijken:

  • Met uw Gmailaccount
  • Met uw Facebookaccount
  • Met uw video-account

Heeft u nog geen video-account en is dit de eerste keer dat u een online voorstelling koopt? Volg het stappenplan:

  • U klikt bij een online voorstelling op de button 'Ik wil toegang'.

  • Klikt u nogmaals op 'Ik wil toegang'

  • Klikt u dan op 'Registreren' rechtsbovenin in het pop-up scherm. Hier maakt u een account aan met een e-mailadres en wachtwoord naar keuze. Vervolgens wordt u automatisch ingelogd.

  • Klik nogmaals op 'Ik wil toegang'. U wordt nu doorgestuurd naar de betaalmodule.

 

 

Kan ik ook inloggen met mijn NO&B-account?

Nee, dat is niet mogelijk. U kunt op 3 manieren inloggen, om een betaalde online voorstelling te bekijken:

  • Met uw Gmailaccount
  • Met uw Facebookaccount
  • Met uw video-account

Heeft u nog geen video-account en is dit de eerste keer dat u een online voorstelling koopt? Volg het stappenplan:

  • U klikt bij een online voorstelling op de button 'Ik wil toegang'.

  • Klikt u nogmaals op 'Ik wil toegang'.

  • Klikt u dan op 'Registreren' rechtsbovenin in het pop-up scherm. Hier maakt u een account aan met een e-mailadres en wachtwoord naar keuze. Vervolgens wordt u automatisch ingelogd.

  • Klik nogmaals op 'Ik wil toegang'. U wordt nu doorgestuurd naar de betaalmodule.

 

 

Ik heb een online voorstelling gekocht, maar ik heb geen toegang?

Let op: om de voorstelling te bekijken moet u ingelogd zijn met het e-mailadres waarmee u de stream heeft gekocht. Dit e-mailadres vindt u in de betalingsbevestiging die u heeft ontvangen van video support. (afzender: video.support@operaballet.nl)

  • Klik vervolgens bij de voorstelling op de button 'Ik wil toegang'.

  • Bent u al ingelogd met de account waarmee u de voorstelling heeft gekocht? Dan verschijnt de knop 'Je hebt deze video aangeschaft'. U kunt de video bekijken.

  • Staat hier nog de knop 'Ik wil toegang'? Ververs de pagina (toets F5) en controleer of u bent ingelogd met het e-mailadres dat u heeft gebruikt om de stream aan te schaffen. Dit e-mailadres vindt u in de betalingsbevestiging die u heeft ontvangen van video support. (afzender: video.support@operaballet.nl). Log opnieuw in met dit juiste e-mailadres. 
  • Heeft u nu nog steeds geen toegang? Neem dan contact met ons op via video.support@operaballet.nl

 

Waar vind ik alle online voorstellingen?

U vindt onze online voorstellingen op operaballet.nl/online.

 

Ik heb geen bevestigingsmail gekregen. Wat nu?

Zodra u betaald heeft, krijgt u een betalingsbevestiging van video support (afzender video.support@operaballet.nl)

Heeft u deze niet ontvangen?
Controleer of u zoekt in de inbox van het emailadres waarmee u de voorstelling heeft aangeschaft en check de spam-inbox van dit emailadres.

Let op! Indien u de stream heeft aangeschaft met een vouchercode ontvangt u geen betalingsbevestiging. 

Hoelang van tevoren kan ik inloggen bij een livestream?

Een uur voordat de livestream start kunt u inloggen.

  • Open de online voorstellingspagina van de voorstelling die u wenst te zien op onze website om toegang te krijgen tot de stream. 
  • Scroll naar beneden, en klik op de button die u doorverwijst naar de juiste voorstelling. 
  • Klik op de playbutton om de voorstelling te starten. De voorstelling start dus niet altijd automatisch!

Vanaf wanneer is mijn online voorstelling beschikbaar?

Kijk op operaballet.nl/online. Bij de desbetreffende online voorstelling staat vermeld vanaf wanneer deze beschikbaar is.

Hoelang blijft een online voorstelling voor mij beschikbaar?

Vanaf de aankoop van uw online ticket heeft u toegang tot de online voorstelling tot en met de einddatum die vermeld is op de videopagina .

 

Kan ik mijn ticket voor de online voorstelling delen met anderen?

Nee, uw ticket is persoonlijk. De toegangslink voor de stream is gekoppeld aan het account waarmee u hebt ingelogd en is dus niet overdraagbaar naar anderen.

Kan ik de online voorstelling aan iemand cadeau doen?

Dit is helaas (nog) niet mogelijk. U heeft namelijk alleen via uw persoonlijk aangemaakte account (Facebook, Google of emailadres) toegang tot de stream.

Het lukt mij niet mijn wachtwoord te wijzigen. Wat nu?

Het is op dit moment helaas nog niet mogelijk om zelf u wachtwoord te wijzigen. Indien u uw wachtwoord bent vergeten, neem contact met ons op via  video.support@operaballet.nl

Betalen en Vouchers

Hoe kan ik een kortingscode verzilveren?

Open de desbetreffende online voorstelling op www.operaballet.nl/online.

1. Is dit de eerste keer dat u een online voorstelling bekijkt? Volg het stappenplan:

  • U klikt bij een online voorstelling op de button 'Ik wil toegang'.

  • Klikt u nogmaals op 'Ik wil toegang'.

  • Klikt u dan op 'Registreren' rechtsbovenin in het pop-up scherm. Let op: u kunt niet inloggen met het account dat u normaal gebruikt voor de aanschaf van kaarten voor voorstellingen in het theater. U maakt hier dus een nieuwe inlog aan, met een e-mailadres en wachtwoord naar keuze. Vervolgens wordt u automatisch ingelogd.

  • Klik nogmaals op 'Ik wil toegang'. U wordt nu doorgestuurd naar de betaalmodule.

Ga verder bij stap 3.

2. Heeft u al eerder een video-account aangemaakt? Volg het stappenplan:

  • U klikt bij een online voorstelling op de button 'Ik wil toegang'.
  • Klikt u nogmaals op 'Ik wil toegang'.
  • U kunt nu direct inloggen.

    Ga verder bij stap 3.

3. Uw code invoeren

  • Vul uw kortingscode in bij 'Voucher toevoegen'. Check voor de zekerheid of u de code correct invult. Let op: de code is hoofdlettergevoelig.

  • U ziet de tekst ‘Succes!’ op uw beeldscherm staan. De (gratis) betaling is geslaagd. Klik op de button ‘Ga naar video’ om terug te keren naar de video.
  • Ververs uw scherm (bijvoorbeeld met de toets F5).
  • Let op! Indien u de stream heeft aangeschaft met een vouchercode ontvangt u geen betalingsbevestiging.

4. Uw voorstelling bekijken

  • Ga op het moment dat u de stream wil bekijken naar de betreffende online voorstellingspagina. Zorg dat u bent ingelogd.
  • Bij de voorstelling staat nu 'Je hebt deze video aangeschaft'.Klik op de video zodra u deze wil kijken en geniet van de online voorstelling!

  • Staat hier nog de knop 'Ik wil toegang'? Log dan in met uw juiste account, of ververs de pagina (toets F5).

Mijn vouchercode wordt niet geaccepteerd. Wat nu?

Controleer of u de code juist heeft ingevoerd of kopieer deze rechtstreeks vanuit de mail/vanaf de webpagina. De vouchercodes zijn hoofdlettergevoelig. 

Welke betaalmethoden zijn beschikbaar?

U kunt betalen met iDeal of Creditcard.

Kan ik een reguliere NO&B tegoedbon gebruiken voor een online voorstelling?

Nee, het is niet mogelijk om een reguliere tegoedbon te gebruiken voor een online voorstelling. U kunt een tegoedbon alleen gebruiken voor een fysieke voorstelling.

Voor een online voorstelling kunt u wel een kortingscode toepassen, als u deze ontvangen heeft.

Kijken via uw televisie

Hoe kan ik de voorstelling op mijn televisie bekijken?

U kunt de voorstelling als volgt op de volgende manieren op uw televisie bekijken:

  • Indien u de voorstelling afspeelt op een apparaat met een HDMI-uitgang kunt u dit apparaat met behulp van een HDMI-kabel aansluiten op uw televisie en zo de voorstelling op uw televisie afspelen. 
  • U kunt de voorstelling ook op uw televisie bekijken met behulp van een streamingapparaat. De meestgebruikte streamingapparaten zijn Apple TV en Google Chromecast.

Meer informatie over streamingapparaten:
Heeft u een Apple TV? Meer informatie vindt u op https://support.apple.com/nl-nl/HT207254
Heeft u een Chromecast? Meer informatie vindt u op https://support.google.com/chromecast

Het streamicoon verschijnt niet in beeld. Wat nu?

  • Maakt u gebruik van Google Chromecast, open www.operaballet.nl/online dan in de browser Google Chrome.
  • Maakt u gebruik van Apple TV, open www.operaballet.nl/online dan in de browser Safari.
  • Zorg dat zowel uw laptop/telefoon waarop u de stream afspeelt, alsmede uw streamingapparaat, zijn verbonden met dezelfde wifiverbinding.

Tijdens het kijken

De stream hapert. Wat nu?

Dit kan dit verschillende oorzaken hebben, de meest voorkomende oorzaak is een trage internetverbinding.

Enkele tips:

  • Stel een lagere videokwaliteit in. Klik hiervoor op het tandwieltje rechtsonder in beeld. Klik op Videokwaliteit. Klik op 360p.

  • Zorg ervoor dat uw laptop/telefoon waar u de stream op afspeelt én uw streamingapparaat zijn verbonden met dezelfde wifiverbinding.
  • Maakt u gebruik van Google Chromecast? Open de voorstelling in de browser Google Chrome.
  • Maakt u gebruik van Apple TV? Open de voorstelling in de browser Safari.
  • Controleer uw internetverbinding. U kunt hier een snelheidstest uitvoeren. Sommige verbindingen zijn helaas te traag om video’s met hoge kwaliteit af te spelen zonder buffering. Als u bijvoorbeeld wilt streamen in HD-kwaliteit, bevelen we een snelheid van ten minste 5 Mbps aan. Is uw verbinding trager is dan 5Mbps, dan is uw verbindingssnelheid mogelijk te traag om de video te streamen.

Hoe zet ik de ondertiteling bij de opera aan?

Klik op het tandwieltje rechtsonderin beeld. Hier kunt u, indien beschikbaar, de ondertiteling aanklikken. 

Kan ik de stream kijken op een andere device dan waarmee ik de stream heb aangeschaft?

Ja, u kunt de stream op een andere device kijken dan waarmee u de stream heeft aangeschaft. U kunt uw stream dus bijvoorbeeld kopen met uw telefoon en vervolgens kijken op uw iPad, tablet of laptop.

Let op! Zorg er hierbij wel voor dat u op de gewenste device opnieuw inlogt met het e-mailadres waarmee u de stream heeft gekocht.

Kan ik de video pauzeren en later verder kijken?

Streams die langere tijd beschikbaar zijn (video on demand) kunt u pauzeren en later verder kijken. Livestreams zijn niet voor langere tijd beschikbaar en kunt u niet pauzeren om deze later verder te kijken.

Staat uw vraag er niet tussen?

Neem gerust contact met ons op via video.support@operaballet.nl of bel 020 5518 044. De kassa is bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 12:00 tot 18:00 uur en zaterdag van 12.00 tot 15.00. Op zon- en feestdagen is de kassa gesloten. Op zon- en feestdagen zijn wij niet in de gelegenheid om vragen te beantwoorden (met uitzondering van zondag 27 december van 12:00 tot 20:00 uur).

Zaterdagen waarop er een livestream wordt uitgezonden, is de kassa langer open. 

 

Indien u problemen ondervindt tijdens het streamen, adviseren wij u de stream te starten in een andere browser.