Recensie Ballet: The Sleeping Beauty

The Sleeping Beauty is natuurlijk voor iedereen een welbekend verhaal (Doornroosje), daarom is het ook erg toegankelijk. Deze voorstelling is geschikt voor echt alle leeftijden! Wil je met je opa & oma en misschien wel je zusje naar deze voorstelling, zal iedereen zich hier op z'n plek voelen. Tijdens de choreografieën is niet alleen het dansen erg bijzonder, er is ook ontzettend veel te zien aan het decor. Alles is goud en de glitters springen er vanaf. Zodra het doek opengaat zal je gelijk denken aan het Franse hof van Zonnekoning Lodewijk XIV. Iedereen draagt belachelijke pruiken maar de jurken zijn prachtig! Als je dichtbij zit kun je zien dat alle jurken en tutu's vol zitten met steentjes. Al deze kleding is handgemaakt.

Tijdens de voorstelling is het best mogelijk dat men een aantal keer goed schrikt. De sound-effects zijn gaaf maar het licht maakt het nog beter. Wees daarom zeker ook niet bang dat er niks te zien valt, want als je de dans even niet mooi vind is er altijd wel wat anders om naar te kijken. The Sleeping Beauty bevat veel korte solo's en daarom ook heel heel heel veel geklap! Elke keer na een solo en vaak ook nog eens tussendoor klapt bijna iedereen. Wees dus zuinig op je handen hahaha! Wat ik zelf erg leuk vond aan de voorstelling is dat er veel herkenbare muziek wordt gespeeld, ook al ben je niet zo'n grote fan van klassieke muziek. Veel zal je onbewust bekend voorkomen door films en reclame. Ook zie je ontzettend veel andere sprookjes terug, zoals Roodkapje en de Boze Wolf, de Gelaarsde Kat, Assepoester en Belle en het Beest . Als laatste is het goed om te weten dat de show vrij lang duurt, bereid je daar dus op voor!

Wij wensen iedereen veel plezier, het is zeker de moeite waard!

Fadoua & Luna