Online kopen stap voor stap

U kunt uw betaling voldoen met creditcard (VISA, Mastercard) of iDEAL, betalen met de PodiumCadeaukaart is online niet mogelijk.

Het online kopen van tickets verloopt in 4 stappen.

  1. Kies uw voorstelling en datum
    Kijk op de pagina ‘programma’ voor een overzicht van alle voorstellingen op datum, of kijk op een voorstellingspagina en kies vervolgens de datum dat u de voorstelling wilt bezoeken. Klik op de knop ‘koop tickets’. U wordt doorgeleid naar onze online ticketshop.
     
  2. Selecteer uw zitplaatsen
    U krijgt hier een zaaloverzicht. Door met uw muis over plattegrond te bewegen, ziet u aan de kleur van het oplichtende vlak hoeveel tickets er nog ongeveer beschikbaar zijn. Klik op één van de vlakken om een zaaldeel te selecteren; op dat deel wordt vervolgens ingezoomd. De nog beschikbare plaatsen zijn nu feller oplichtend gekleurd; de gedimde plaatsen zijn reeds verkocht. Wanneer u uw muis over een plaats beweegt, ziet u in een pop-up of de plaats beschikbaar is.
    De kleuren corresponderen met de rangen en met de legenda aan de linkerzijde. Wanneer u een plaats ‘aanklikt’, krijgt u de beschikbare prijscategorieën te zien die geldig zijn voor die rang (in ieder geval 'standaard', en eventueel ook CJP, jeugd tot en met 16 jaar, Stadspas korting). Door de gewenste prijscategorie aan te klikken, wordt die plaats aan uw selectie toegevoegd. Deze wordt getoond aan de linkerzijde, onder de ranglegenda.
    Wanneer u alle gewenste plaatsen op deze wijze hebt geselecteerd, gaat u verder door op de knop 'aan uw winkelwagen toevoegen' te klikken.
     
  3. Inloggen op uw account
    Daarna krijgt u een overzicht van uw bestelling. Controleer of u inderdaad de gewenste plaatsen hebt geselecteerd, en klik vervolgens op de knop 'doorgaan'.
    U moet nu inloggen bij onze online ticketshop.
    Als u in het verleden al eens tickets via de online ticketshop bij ons kocht, dan heeft u al een gebruikersnaam, die is namelijk gelijk aan uw e-mailadres. Als u uw wachtwoord bent vergeten, dan kunt u dat zelf opnieuw instellen, door op de link 'wachtwoord vergeten' te klikken.
    Als u voor het eerst bij ons online tickets koopt, dan wordt u gevraagd een nieuw account aan te maken.
    Nadat u bent ingelogd, kunt u de verzendmethode ingeven: u kunt de tickets afhalen aan de Kassa, zelf printen ('print-at-home') of per post laten toezenden.
    Wanneer u de gewenste verzendmethode hebt gekozen, klikt u op de knop 'doorgaan'.
     
  4. Betaling
    U kunt betalen met creditcard (VISA, Mastercard, American Express) of iDEAL. Per ticket worden  administratiekosten in rekening gebracht. Na een succesvol verlopen betaling ziet u een bevestigingsmededeling op uw scherm. Een gelijkluidend bericht wordt automatisch naar uw e-mailadres verzonden. Zelf tickets uitprinten kan ook: kies dan voor de optie 'print-at-home', en gebruik een wit papiervel A4.
    Mocht u geen bevestiging ontvangen, check dan het mapje ‘ongewenste mail’ en neem anders contact op met de Kassa 020 6255 455. Uw bestelling wordt dan door onze medewerkers gecontroleerd.
    Online betalingen worden verwerkt door onze 'payment provider' Buckaroo. Het kan zijn dat u op uw bankafschrift 'Stichting Derdengelden Buckaroo' als begunstigde ziet staan; in de omschrijving van de betaling is dan ook Nationale Opera & Ballet vermeld.

Let op: Wanneer u van een ticket met korting gebruik wilt maken, dan moet u bij de kaartcontrole de bijbehorende kortingskaart kunnen tonen.

Het is helaas niet mogelijk om online te betalen met de PodiumCadeaukaart.