Dit vindt de pers van Prins Igor

Dinsdag 7 februari ging Prins Igor in première. Lees hier de reacties uit de pers.

 

Trouw, 9 februari 2017 door Peter van der Lint

★★★★★

 

- “Een schot in de roos. Op een andere manier kun je de productie van Alexander Borodins 'Prins Igor' bij De Nederlandse Opera (DNO) nauwelijks omschrijven.”

- “Tsjerniakovs geniale ingrepen en omduidingen worden op hun beurt opgetild door de muzikale ondersteuning van alle betrokkenen, en krijgen daardoor een fantastische meerwaarde. Een superieur zingend Koor van de Nationale Opera eist bijna als vanzelf de hoofdrol op, er is een stoet uitstekende solisten gecast en in de bak blijkt dirigent Stanislav Kochanovsky de verrassing van de avond.”

NRC Handelsblad, 8 februari 2017 door Mischa Spel

★★★★

- “Tsjerniakov is een eigenzinnig verhalenverteller die niet maalt om een coupure of ingreep meer of minder, als de onderliggende thematiek er maar scherper door uitkomt.’

- “De grootste kracht van Prins Igor schuilt in de muziek, die vol edele terzijdes is, prachtig geïnstrumenteerd en schatrijk aan zeer Russische, exotisch meanderende aria’s.”
- “Voor het koor van DNO is Prins Igor met zijn enorme kooraandeel dankzij het geweldige werk van koorleidster Ching-Lien Wu een triomf: het zingt prachtig, homogeen en vol, de tableaus zijn imposant, de kippenvelmomenten legio.”

 

Place de l’Opéra, 8 februari 2017 door Peter Franken

- “Een hoofdrol is in dit werk weggelegd voor het koor en Ching-Lien Wu wist met haar getrouwen de hooggespannen verwachtingen geheel waar te maken. Absoluut top.”

- “Prins Igor is niet vaak te zien in het theater. De uitvoering van een zo groot werk is kostbaar en complex. Reden te meer voor alle operaliefhebbers om deze DNO-productie niet aan zich voorbij te laten gaan.”

 

De Theaterkrant, 8 februari 2017 door Oswin Schneeweisz:
- “De echte held van deze heldenopera was dan ook het koor. Wat een formidabele prestatie leverden de zangers weer, zowel muzikaal als acterend! Dit koor is de parel van het Amsterdamse operahuis en wist in Prins Igor in de vele koorpassages elke keer weer te ontroeren met een smetteloos mooie, organische klank.” (Theaterkrant, 8 februari 2017, door Oswin Schneeweisz)

- “Ondanks de vele massascènes weet Tcherniakov die intimiteit te behouden. Deze voorstelling heeft alles wat een goede enscenering nodig heeft, zelfs het broodnodige spektakel ontbreekt niet.” (Theaterkrant, 8 februari 2017, door Oswin Schneeweisz)

 

Lees meer over Prins Igor