'Solisten op topniveau en een corps de ballet dat vijf sterren waard is'

De pers is erg te spreken over La Bayadère. Lees de hoogtepunten uit de recensies hier:

 

Schitterend sprookje

La bayadère is een echt sprookjesballet, van het verhaal tot en met de prachtige kostuums en decors. (…) Met name in de tweede akte van La bayadère laat Het Nationale Ballet zien hoe grandioos een zogenoemd ballet blanc er uit kan zien. Tomeloze precisie en een enorm hoog niveau van verfijning. Chapeau! (…) Solisten op topniveau en een corps de ballet dat vijf sterren waard is.

De Telegraaf, Bertjan ter Braak – 4****)

 

Gouden slotakkoord La Bayadère is niet te missen

Anna Tsygankova de gedroomde ‘La Bayadère’ en dat is ze nog steeds of misschien nog wel meer. Ze weet niet alleen weer te verbluffen met haar techniek, maar ook met haar expressie. In de technisch sterke Daniel Camargo, die de rol van Solor vertolkt, vindt ze haar gelijke. (…) Wonderschoon en betoverend is het corps de ballet in het ‘Rijk der schimmen’, de beroemde witte akte (…).

Noordhollands Dagblad, Nanska van de Laar

 

Prachtige ontsnapping uit de werkelijkheid

Het gaat natuurlijk om de dans, en die is prachtig. De hoofdrol van tempeldanseres wordt gedanst door Anna Tsygankova en zij doet dat met ongelofelijk veel gevoel en artisticiteit. Haar cambrés zijn onheilspellend diep en de Indiaas-getinte armbewegingen bevatten zoveel drama dat je er kippenvel van krijgt.

Theaterkrant.nl, Boukje Cnossen – 4****

 

La Bayadère schept mystieke eigen wereld

Twee uur en veertig minuten ademloos gefascineerd kijken naar één van de topballetten uit de 19de eeuw (…) La Bayadère brengt met zijn voortreffelijke cast, technische precisie en een romantisch verhaal in mystieke sferen een origineel lyrisch-klassiek ballet dat je meesleept uit het hier en nu en creëert voor één avond een heel eigen, mystieke wereld. 

Dansmagazine, Patricia van der Linden