Veel sterren voor Ariodante in eerste recensies

Zondagmiddag 17 januari was de première van Ariodante. De eerste recensenten uitten zich maandag gelijk al onverdeeld enthousiast over de productie. NRC Handelsblad gaf Ariodante vier sterren en schreef: ‘Jones’ concept klopt als een bus en maakt overtuigend duidelijk dat Ariodante gaat over tijdloze issues.'  Het Parool, ook vier sterren, schreef: '... er is alle reden om te gaan, want mooier wordt barokmuziek niet. … Mezzosopraan Sarah Connolly zingt het allemaal met verve. … Jones’ enscenering zit perfect in elkaar en zorgt voor vaart en lichtheid ... .'  Dinsdag volgde - wederom met vier sterren - De Volkskrant: 'De grootste traktaties blijken echter de balletten waarmee elk bedrijf afsluit, hier vormgegeven door een groep poppenspelers die Ariodante en Ginevra net weer even uittillen boven de benepenheid van de dorpsgemeenschap, en waarin ook weer een aparte draai aan het verhaal wordt gegeven. Trouw - twee sterren - schreef: 'Sopraan Sandrine Piau weet als geen ander hoe ze Händel moet zingen. Klasse. Ze kreeg mooi tegenspel van Anett Fritsch, die als Ginevra de ster van de voorstelling is. Een stem boordevol passie en met een coloratuurtechniek om jaloers op te worden.' De Telegraaf spande met ****1/2 de kroon: 'Jones toont zich opnieuw een briljant theatermaker. Fysieke gebaren en muzikale gestes laat hij prachtig samenvallen. Humor, afschuw, ontroering, alles krijgt een plaats.'