'Risktaker' Igone in commercial Mastercard

Igone de Jongh, eerste solist bij Het Nationale Ballet, is sinds deze week te zien in de eerste MasterCard Safety & Security commercial. Het concept voor de commercial is ontwikkeld door FCB-Amsterdam.
Uit onderzoek door MasterCard blijkt dat personen met een risicovolle baan zich het meest bewust zijn van risico’s die op de loer liggen. Ook in hun privéleven nemen zij weloverwogen beslissingen.

Met dit inzicht is FCB Amsterdam op zoek gegaan naar interessante personen met een risicovol beroep. Eén van de meest risicovolle beroepen is ballerina. Dit inspireerde FCB Amsterdam tot het script waarbij een kijkje wordt genomen in het leven van eerste soliste Igone de Jongh.

De MasterCard tv-commercial vormt de eerste van een reeks commercials die door MasterCard op een platform worden geplaatst, waarbij deze risktakers onder de aandacht worden gebracht. De commercial is tot eind december te zien op zowel de publieke omroep (NPO 1, 2, 3) als de netten van RTL en wordt ingezet als internationale campagne.

De commercial is hier online te bekijken:
Igone in commercial Mastercard