De pers roemt Onegin als 'intense vertolking'

Onegin heeft na de première schitterende recensies gekregen, waarin zowel veel aandacht uitgaat naar de prestatie die de 'geweldige' solisten neerzetten als naar het ballet zelf, dat zo 'hartverscheurend' is 'dat er een siddering door de zaal gaat.'

Een overzicht van de reacties:

“Het Nationale Ballet presenteert met het romantische Onegin een intense vertolking, met vier geweldige solisten. Anna Tsygankova als Tatiana schildert met haar fabuleuze techniek een keur aan emoties.” - de Volkskrant ****

“De choreografie van John Cranko (…) is buitengewoon rijk, met veel uitdagende variaties, óók voor de mannen, en vooral: geweldige duetten. Cranko grossiert in bijzonder partnerwerk en complexe, hoge, aangesprongen of in de lucht gedraaide lifts (…) die het uiterste vragen van de solisten. Des te bewonderenswaardiger dat de technisch immer sterke Anna Tsygankova daarbij tot een gepassioneerde invulling komt van de rol van de onfortuinlijke, afgewezen Tatjana.” - NRC Handelsblad ****

“Het ballet heeft voor solisten prachtige rollen (…) ‘Onegin’ is een fraai compact verhalend ballet (…) zo hartverscheurend dat er een siddering door de zaal gaat.” - Noordhollands Dagblad

“(…) Balletvoorstelling ‘Onegin’ vertelt over jou en mij. (…) Ik weet wel dat ik iets magisch meemaakte (…) Het was de vertwijfeling, het moment waarin menselijke intuïties en gevoelens de vaste gegevens aanvallen, die maakte dat dit des te meer ging over ons, nu. Zo raakte Onegin ook deze tijd.” - Vrij Nederland